Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenskeuze, vervanging kitlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenskeuze, vervanging kitlens

Binnenkort ben ik van plan om de kitlens op mijn 600D (18-55) te vervangen.
    Ik heb ooit de Canon 17-55 2.8 voor een tijdje mogen lenen en dat is een prachtige lens, maar wel te prijzig.
    De volgende lenzen heb ik in het bezit:
    Canon 50 f1.8
    Canon 85 f1.8
    En de kitlens natuurlijk.

Ik denk na over de volgende lenzen:
    -Tamron 17-50 Non-Vc
    -Sigma 17-50

Of eventueel mijn primes aan vullen met een Sigma 30 1.4 (nieuwe "Art" versie) als standaard lens.

Misschien een idee om een tweedehands Tamron aan te schaffen voor €150,- en dan door te sparen voor een lichtsterke prime zoals de Sigma 30 1.4?
    Of eventueel een Tamron en een Speedlight. Heel wat mogelijkheden wat zouden jullie doen?
    Canon 600D - Sigma 30 1.4 Art - Canon 50 1.8 - Canon 85 1.8 USM - Canon 18-55

Re: Lenskeuze, vervanging kitlens

1. Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM
    2. Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS STM
    3. Canon EF-S 10-22mm F3.5-4.5 USM (als je een groothoek wenst tenminste).

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

die sigma of tamron zijn goeie lenzen, heb zelf de tamron maar de sigma komt beter uit vergelijkingen, 2de hands aan 150 euro zou idd een koopje kunnen zijn en primes zijn zeker leuk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        1. Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM
        2. Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS STM
        3. Canon EF-S 10-22mm F3.5-4.5 USM (als je een groothoek wenst tenminste).
        Bij al die lenzen ga ik er qua lichtsterkte niet op vooruit. STM is ook niet (volledig) compatibel met mijn 600D. (Optisch misschien beter dan de 18-55 IS, en wat snellere autofocus op de 600D)
        De 10-22 lijkt me inderdaad een mooie lens, maar is te wijd voor een standaard.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen op hun crop een 30 mm gebruiken als standaard lens of 50 mm op ff. Of toch een zoom kiezen voor meer bereik en inleveren op lichtsterkte.

Comment

Bij mij staat er bijna altijd mijn 17-40 op. Op dergelijke brandpunten is lichtsterkte veel minder van belang en is de constante f4 zeker OK.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Bij mij staat er bijna altijd mijn 17-40 op. Op dergelijke brandpunten is lichtsterkte veel minder van belang en is de constante f4 zeker OK.
            en dat is hier ook het geval.
            17-40mmL, een heerlijk ding.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zeker weten. Dat wordt een erfstuk, want die doe ik nooit meer weg. Als ik naar fullframe overstap, ga ik er zelfs nog veel meer plezier mee beleven.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              en dat is hier ook het geval.
              17-40mmL, een heerlijk ding.
              grt,bouk.
              ______
              www.vue.photo

Comment

......... Als ik naar fullframe overstap, ga ik er zelfs nog veel meer plezier mee beleven.
                is inderdaad nog een voordeel van die lens.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Kan ook overwogen worden, echter heb ik wel eens gelezen dat de Canon 17-55 en de Sigma 17-50 het beter doen op Crop. Natuurlijk als je overstapt naar FF is het veiliger om voor de 17-40 te kiezen. Maar dit is niet aan de orde.

Comment

Heb een 17-50 tamron te koop omdat ik wil overschakelen naar L lens.

Comment

Een mooie walkaround lens is de Canon 15-85mm. Hij is niet lichtsterker als je huidige lens maar de image quality is echt veel beter, biedt je meer groothoek (verschil is echt groot!) en ook wat meer tele. Een van de betere EF-S lenzen van het moment.

Comment

Ja dat is ook een mooie lens die ik voor een zachte prijs kan over nemen. Echter heb ik ook de 85 1.8. Neig toch naar een snellere lens

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Als de prijs van de 17-55 van Canon geen probeem is, moet je dat gewoon doen. Dat is een knal van een lens, die gewoon niet L is omdat het een EF-S is, anders niks. Qua beeldkwaliteit mag ik van mijn 17-40 trouwens helemaal niet klagen. Maar op crop zal die 17-55 het wellicht toch beter doen.

Oorspronkelijk geplaatst door RuudJB Bekijk bericht
                          Kan ook overwogen worden, echter heb ik wel eens gelezen dat de Canon 17-55 en de Sigma 17-50 het beter doen op Crop. Natuurlijk als je overstapt naar FF is het veiliger om voor de 17-40 te kiezen. Maar dit is niet aan de orde.
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Zeker weten. Dat wordt een erfstuk, want die doe ik nooit meer weg. Als ik naar fullframe overstap, ga ik er zelfs nog veel meer plezier mee beleven.

Ik gebruik mijn 17-40 uitsluitend op mijn 5D, die doe ik nooit weg, echt een heerlijk lensje op een FF.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Iemand die een 24/28/30/35 mm prime gebruikt als standaard lens op een Crop?

Comment

Working...
                              X