Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen kiezen voor een Nikon d300s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lenzen kiezen voor een Nikon d300s

Hallo allen,

Ik heb een 2de hands Nikon d300s gekocht. Graag had ik de Tamron 18-270mm f 3.5-6.3 AF VC PZD DI II Macro Nikon willen kopen maar op dit forum heb ik al kunnen lezen dat die niet echt een super lens is.
    Ik zou graag wat autosport willen fotograferen maar enkel als hobby en ook een lens willen hebben om thuis foto's te maken en van ons gezin. Daar ik een beperkt budget heb wil ik toch de juiste keuze maken en zou ik graag wat advies willen van jullie daar ik echt niets van lenzen ken. Budget van 500 a 600 euro. Kan iemand een goed voorstel doen om misschien 2 lenzen te kopen zodat ik thuis als op circuit wat foto's kan nemen met de juiste lenzen binnen mijn budget.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Re: Welke lenzen kiezen voor een Nikon d300s

Als je gewoon leuke foto's wil als herinnering is er niets mis met deze lens, het is zelfs één van de betere megazooms.
    Het is enkel als je ze gaat vergelijken tegen dure pro zooms en primes dat de verschillen gaan opvallen.
    Die zijn scherper en meestal lichtsterker , ook bouwkwaliteit enz is beter maar zoals gezegd als het vooral is om foto's op de computer te zetten (of kleine afdrukken) is die lens goed en veelzijdig.
    Je kan er mee beginnen en als je tegen beperkingen oploopt nog betere lenzen kopen als je dat nodig vind. De meeste die verdergaan in fotografie kopen meerdere lenzen maar je moet eerst ondervinden of je wel degelijk iets te kort komt.
    Er is geen enkele lens die uitblinkt in alle takken van de fotografie ,allround lenzen zijn altijd een compromis.
    En als je lenzen bijkoopt is die 18/270 een leuke reis/wandellens.
    Ik zou zeggen probeer het eerst, bijkopen kan altijd nog.
    D800 en een goed glasservies

Comment

Lens voor thuis en gezin: Nikon AF-S 18-55mm VR II F/3.5-5.6G DX, 189 euro.

Lens voor autosport : Tamron 70-300mm F/4-5.6 SP Di VC USD Nikon, 349 euro.

Vooral die Tamron is verrassend goed, niet aarzelen, kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
        Lens voor thuis en gezin: Nikon AF-S 18-55mm VR II F/3.5-5.6G DX, 189 euro.

Lens voor autosport : Tamron 70-300mm F/4-5.6 SP Di VC USD Nikon, 349 euro.

Vooral die Tamron is verrassend goed, niet aarzelen, kopen.

De Tamron 17-50MM F2.8 AF VC SP DI II NIKON is dit een ook een goede lens voor thuis en het gezin? En voor gebruik in huis bij minder licht en zonder flits? Is natuurlijk ook wel heel wat duurder dan de Nikon AF-S 18-55mm VR II F/3.5-5.6G DX. Over de Tamron 70-300mm F/4-5.6 SP Di VC USD Nikon heb ik inderdaad al veel goede dingen gelezen. Daar zou de beeldkwaliteit over het hele zoombereik goed zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door biba Bekijk bericht
          De Tamron 17-50MM F2.8 AF VC SP DI II NIKON is dit een ook een goede lens voor thuis en het gezin? En voor gebruik in huis bij minder licht en zonder flits? Is natuurlijk ook wel heel wat duurder dan de Nikon AF-S 18-55mm VR II F/3.5-5.6G DX. Over de Tamron 70-300mm F/4-5.6 SP Di VC USD Nikon heb ik inderdaad al veel goede dingen gelezen. Daar zou de beeldkwaliteit over het hele zoombereik goed zijn.

Met een D300s kan je binnenshuis al heel wat doen zonder flits maar zonder 2.8 zit je snel aan je grenzen. Een paar weken geleden kreeg ik op een dorpsfeest in de zaal de D300 met 18-200 VR in handen geduwd, ik ben naar huis gereden om mijn 17-55/2.8 te halen. Heeft Sigma (ik heb meer vertrouwen in Sigma, vraag me niet waarom) niet iets vergelijkbaars in tweedehands ?

Comment

Working...
          X