Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelheid lenzen t.o.v. Body

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• snelheid lenzen t.o.v. Body

Hallo

Ik heb vandaag te horen gekregen dat bepaalde lenzen te traag zouden voor een body? kan dit kloppen?
    Het gaat over een canon eos 7D met een canon ef-s 18-200 f3.5-5.6 IS lens. Deze lens heeft namelijk geen USM motor, en bijgevolg zou de lens
    de snelheid van de camera niet kunnen volgen.

Nu is mijn vraag of dit kan kloppen, en of je dat ergens kan terugvinden welke lenzen geschikt zijn voor je camera? Kwestie is om hiermee rekening te kunnen houden met de misschien toekomstige aankopen.

mvg

Re: snelheid lenzen t.o.v. Body

Dat is gezwets...

Zowel een body als een objectief kan een beperkende factor zijn... De zwakste schakel breekt de ketting. Maar dat heeft niks met 'te' traag te maken. In dit geval is het objectief gewoon niet snel. En dat heeft verder geen nadelige gevolgen en maakt de apparatuur ook niet stuk. Het enige wat er kan gebeuren is dat je te laat bent omdat het objectief nog aan het scherpstellen is; waardoor je een 'moment' mist.

Het is wel zo dat voornamelijk bij Sony haar DSLR's (toen ze die nog maakten); de autofocus in sommige objectieven stuk ging, omdat de camera agressiever reageert wanneer je de ontspanknop half indrukte, dan braken naar verloop van tijd de tandwieltjes in het objectief waarmee de scherpstelling aangedreven werd. Dit was vaak zo bij goedkopere objectieven; de tandwieltjes werden dan vervangen voor metaal en het probleem was 'opgelost'. Maar in jouw geval geldt dit niet.

Ik snap niet wie dit verteld heeft. Met 'traag' of 'snel' wordt ook wel eens de lichtsterkte bedoeld; diameter van het licht doorlatende oppervlak van een objectief. Maar dit heeft verder ook geen betrekking tot dit onderwerp. Ik vind het een zeer vreemd verhaal...

Natuurlijk stelt een 18-200 minder snel scherp dan een 70-200 f/2.8 maar dat is appels met bakstenen vergelijken. En dan hoeft de beperking niet eens bij het objectief te liggen; het kan ook de camera zijn waarvan het autofocussysteem niet de optimale snelheid uit een objectief kan halen. Ik zou me hier absoluut niet druk om maken en gewoon die objectieven aanschaffen waarvan jij ze denkt nodig te hebben. En uiteraard zul je verschil merken; maar daar heeft de fabrikant over het algemeen rekening gehouden met de prijs, de doeleinden waar het objectief voor gebruikt gaat worden en de eisen die de gebruiker stelt van een dergelijk objectief (afhankelijk dus van de gebruikers doeleinden; werkomstandigheden, inzetbaarheid en prijs).

Comment

Snelheid is inderdaad relatief , als ik de 100/400 het volledige bereik laat doen weet het niet van buiten vanaf 1,4m of .Of vanaf ongeveer 6,5m tot oneindig geeft dit een groot verschil.Op het laatste bereik is ze zeer snel wat in sommige situaties nuttig kan zijn , maar als schakelaartje verkeerd staat is het ook een misser.

Comment

In sommige winkels verkopen ze idd nogal veel prietpraat.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
        X