Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200 f/4.0 IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 70-200 f/4.0 IS USM

Hoi,

ik kocht onlangs bij Saturn in Aken bovenstaande lens. volgens photozone.de en andere sites en reviews Canon's beste lens ongeveer. veel pro's geen con's.
    Ik heb deze nu al even getest en op onderstaande link zullen jullie mijn foto zien...
    ik heb even in LR ingezoomt maar ben niet echt tevreden van het resultaat.

foto

instellingen staan (zoals jullie zien) op 1/1000s, f/4.0, iso 320 op 185mm
    ik ben een canon 60D (crop dus).

ik vind de foto (bij het ingezoomde) nogal... wazig en alsof er een blur opzit (terwijl'k toch op 1/1000 trok...)
    enig idee?

ook maak de lens bij elke focus een vrij hard geluid en duurt dit enkele seconden (maar dit is mss normaal)

bedankt alvast!!
    You only live once...

Re: canon 70-200 f/4.0 IS USM

zit er een uv filter op? dit kan soms tot zo beelden leiden ( ook al zeggen sommige van niet).
    het geluid zou de IS kunnen zijn. op mijn 100-400 hoor ik dat ook en was ik ook verschoten de eerste keer.

Comment

Die filter zit er op ja. Moet ik eens zonder proberen morgen. Zou raar en jammer zijn.
      You only live once...

Comment

heb dezelfde lens en zou zeggen begin met de uv filter te verwijderen!
        als je de zonnekap gebruikt is de uv filter nergens voor nodig..of het moet zijn dat je op een motorcross parkoer staat te fotograferen.
        het geluid dat je hoort is normaal.
        voor de rest goed kijken wat je op de lens zelf op en af zet en blijven oefenen verder.

Comment

Het doel van een UV filter is het beschermen tegen UV licht, iets wat altijd in licht aanwezig is.
          Vroeger waren films gevoelig voor UV licht, toen hadden ze dus nut.
          Met digitale camera's heeft het geen enkele zin om een UV filter voor je objectief te schroeven, want de beeldsensoren van digitale camera's zijn niet gevoelig voor UV licht.
          Dus zoals hierboven reeds aangehaald is een zonnekap een stevigere bescherming zonder kwaliteitsverlies.
          MVG. Hugo

Comment

Er zijn er hier ooit nog geweest die onscherpe foto's kregen met de 70-200 f4 L IS als er een UV-filter voor zat.
            Dat is iets dat je heel gemakkelijk kan uitproberen, schroef het filter van de lens, en maak dan nog eens wat foto's.
            Met de 70-200 f2,8 L IS zie ik eigenlijk geen verschil met of zonder UV-filter, ik gebruik niet gemakkelijk filters, maar bij sommige evenementen heb ik liever toch wat extra "bescherming" voor het frontelement.
            Eigenlijk zou ik daarvoor een beschermfilter moeten kopen in plaats van een Uv-filter, maar ik heb dat B+W 77mm UV filter 10 jaar geleden gekocht, en ik blijf dat nog gebruiken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Als je op tripod werkt: zet eens de stabilizer van je lens af (gaat soms hunten). Bij mij maakte dit een wereld van verschil!
              Fuji X-T1 en glassware

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flash44 Bekijk bericht
                Als je op tripod werkt: zet eens de stabilizer van je lens af (gaat soms hunten). Bij mij maakte dit een wereld van verschil!
                De 4 IS heeft panning- en statiefdetectie, dus niet nodig ... geen beschermfilter gebruiken zolang het niet echt moet !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wickedsid Bekijk bericht
                  ook maak de lens bij elke focus een vrij hard geluid en duurt dit enkele seconden
                  stabilisatie actief = hoorbaar
                  fijnafstelling AF nodig ...?

Comment

Ik heb die lens ook en vond in het begin ook dat de beelden niet scherp waren. Sindsdien nooit meer een filter op gezet, en dat ging al een pak beter. Verder geeft die lens op 200mm ook een behoorlijk kleine scherptediepte, dus het was wel even oefenen. Sindsdien eigenlijk nooit meer ergens last van gehad. Het is mijn beste lens, geen enkele twijfel.
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wickedsid Bekijk bericht
                      Hoi,

foto
                      Oops! Your browser isn't supported.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Betere browser nemen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                          Betere browser nemen....
                          :-D ja sorry, ik wilde een full-screen-shot inladen en moest dus snel een image-uploader zoeken
                          ik heb niets in "de cloud" staan dus daarom dat ik snel iets zocht.

ivm de lens, fijnafstelling AF? hoe moet ik dat zelf afstellen?
                          ik heb de filter eraf genomen, maar wil in dezelfde omstandigheden, dezelfde foto nemen om te kunnen vergelijken.
                          dus hopelijk is het straks zonnig
                          You only live once...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            Oops! Your browser isn't supported.
                            grt,bouk.
                            hiet dezelfde melding.
                            François

Comment

heb gisteren getest zonder uv filter.
                              de ISO was iets hoger, de sluitertijd véél korter (omwille van het ontbreken van zonlicht ) maar ik denk dat de resultaten voor zich spreken...
                              en even een andere image uploader gebruikt...

foto
                              You only live once...

Comment

Working...
                              X