Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3100 18-55mm VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D3100 18-55mm VR

Hallo ,

Eerst en vooral even melden dat ik 0,0 ervaring heb in de wereld van de fotografie , nu even naar mijn vraag : bestaat er een soort allround objectief waar ik zowel foto's kan maken van mijn gevangen karpervissen (overdag als snachts ) en ook de omgeving en natuur , alsook mijn tweede hobby rally waar ik graag mijn toestel wou gebruiken voor de rijdende wagens te fotograferen . Alvast bedankt voor de tips .

Mvg Kristof

email : kristof1_7@hotmail.be

Re: Nikon D3100 18-55mm VR

Nikon heeft een 18-200mm of 18-300mm waarmee je dat kunt doen; de kwaliteit is niet heel slecht; ook niet echt heel erg goed te noemen in het tele bereik, maar wel meer dan voldoende als allround objectief zeker als je net start met fotografie.

de volledige benamingen zijn dat:
    - Nikon 18-200mm f/3.5-5.6G AF-S DX VR (€ 600,-)
    - Nikon 18-300mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX VR (€ 800,-)

je kunt het bereik ook opsplitsen in twee objectieven (dan zul je soms moeten wisselen; is een DSLR als de D3100 ook voor gemaakt) bijvoorbeeld:
    - Nikon 18-105mm f/3.5-5.6G AF-S DX VR (€ 200,-)
    - Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED AF-S VR (450,-)

Het zijn geen van allen autofocus monsters, maar een D3100 is ook niet zo geavanceerd op dat gebied. Wil je een objectief met ontzettend snelle maar vooral precieze autofocus zou je eens naar een 70-200 kunnen kijken.

Bijvoorbeeld:
    Nikon 70-200mm f/2.8G IF-ED AF-S VR Type II (€ 1850,-)
    Nikon 70-200mm f/4.0G IF-ED AF-S VR (€ 1050,-) > qua autofocus prestaties en beeldkwaliteit geef ik hier persoonlijk de voorkeur aan.

Nikon noemt haar objectieven eigenlijk nog steeds ook 'Nikkor' dus daar kun je eventueel ook op zoeken. De laatste twee zijn eigenlijk voor professionele doeleinden (en omstandigheden), maar dat is ieder natuurlijk vrij om aan te schaffen als je dat nodig acht.

Voor je karpervissen kun je ook een Nikon 35mm f/1.8G AF-S DX objectief kopen, ter aanvulling op een van de andere mogelijkheden, bij weinig licht kun je dat objectief goed gebruiken de beeldhoek maakt allround fotografie mogelijk en hij is klein en licht (wat me een voordeel lijkt wanneer je het meeneemt bij het vissen). Je kunt er niet mee zoomen.

Comment

Re: Nikon D3100 18-55mm VR

Oorspronkelijk geplaatst door luukt Bekijk bericht
      Nikon heeft een 18-200mm of 18-300mm waarmee je dat kunt doen; de kwaliteit is niet heel slecht; ook niet echt heel erg goed te noemen in het tele bereik, maar wel meer dan voldoende als allround objectief zeker als je net start met fotografie.

de volledige benamingen zijn dat:
      - Nikon 18-200mm f/3.5-5.6G AF-S DX VR (€ 600,-)
      - Nikon 18-300mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX VR (€ 800,-)

je kunt het bereik ook opsplitsen in twee objectieven (dan zul je soms moeten wisselen; is een DSLR als de D3100 ook voor gemaakt) bijvoorbeeld:
      - Nikon 18-105mm f/3.5-5.6G AF-S DX VR (€ 200,-)
      - Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED AF-S VR (450,-)

Het zijn geen van allen autofocus monsters, maar een D3100 is ook niet zo geavanceerd op dat gebied. Wil je een objectief met ontzettend snelle maar vooral precieze autofocus zou je eens naar een 70-200 kunnen kijken.

Bijvoorbeeld:
      Nikon 70-200mm f/2.8G IF-ED AF-S VR Type II (€ 1850,-)
      Nikon 70-200mm f/4.0G IF-ED AF-S VR (€ 1050,-) > qua autofocus prestaties en beeldkwaliteit geef ik hier persoonlijk de voorkeur aan.

Nikon noemt haar objectieven eigenlijk nog steeds ook 'Nikkor' dus daar kun je eventueel ook op zoeken. De laatste twee zijn eigenlijk voor professionele doeleinden (en omstandigheden), maar dat is ieder natuurlijk vrij om aan te schaffen als je dat nodig acht.

Voor je karpervissen kun je ook een Nikon 35mm f/1.8G AF-S DX objectief kopen, ter aanvulling op een van de andere mogelijkheden, bij weinig licht kun je dat objectief goed gebruiken de beeldhoek maakt allround fotografie mogelijk en hij is klein en licht (wat me een voordeel lijkt wanneer je het meeneemt bij het vissen). Je kunt er niet mee zoomen.

Bedankt voor de zinvolle info

Comment

Working...
      X