Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon FD lenzen op digitale camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon FD lenzen op digitale camera

beste,

daar ik het zonde vond van het geld, ben ik op zoek gegaan naar mooie FD objectieven.
    deze kon ik aanschaffen voor weinig geld... maar moest een adapter hebben om fd om te zetten naar eos.

ik heb een tip gekregen om een adapter aan te schaffen met een lensje zodat het verlies opgevangen werd en dat deze weer tot oneindig scherp kon worden gesteld.

nu ik alles in mijn bezit heb... en ook uitgeprobeerd heb ik in het midden van de foto een mooi lichtere vlek dan er rond... dus een duidelijk lichtverschil.

wie heeft hier ervaring mee en kan ik dit eventueel oplossen door een handeling te maken in Photoshop zodat de aanpassing automatisch gebeurd??

alvast bedankt voor de tips

Johan

Re: Canon FD lenzen op digitale camera

Geen ervaring met FD lenzen maar wel met M42 lenzen.
    M42 Lenzen hebben geen lensje in de adapter nodig om op oneindig te kunnen fotograferen.
    Je hebt verschillenden adapters, met AF confirmatie en zonder confirmatie.
    Ik lees altijd goede commentaren over de adapters van Fotodiox, beetje duurder dan elders, en al zeker dan die rommel op Ebay.
    Ook Fotoshop Aalten heeft goede adapters.
    Ik raad je dus M42 (ook P draad genoemd) aan om te gebruiken op een EOS.
    Zelf ben ik ermee gestopt en heb daardoor veel M42 lenzen te koop, van 35mm tot 200mm, allemaal prime lenzen en in uitstekende staat.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
    X