Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200 focusprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 70-200 focusprobleem

Mijn 70-200 2.8 kan soms niet meer scherpstellen, na het reinigen van de contacten (wat spijtig genoeg niet de oplossing was) heb ik ze binnen gebracht bij procirep. Blijkt de motor, kost 538€! Ze is buiten garantie... Voor die prijs heb ik natuurlijk geen nieuwe. Nu mijn vraag, is procirep de enige hersteldienst in België? Alvast bedankt, Bob.
    Flickr

Re: Nikon 70-200 focusprobleem

Even op de kar springen voor een gerelateerde vraag.
    Indien de lensmotor stuk is ... stelt die lens dan nog scherp met de toestelmotor?

Mvg,

Patric

Comment

Geen idee, werkt nog via de lensmotor denk ik. Als ik dichtbij en dan veraf focuste werkte dit enkele keren, maar dan plots niet meer, dus hoopte ik op een slecht contact. Maar in het bestek staat: vervangen SWM motor...
      Flickr

Comment

bestek... klik
        Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patric_M Bekijk bericht
          Even op de kar springen voor een gerelateerde vraag.
          Indien de lensmotor stuk is ... stelt die lens dan nog scherp met de toestelmotor?

Mvg,

Patric
          Als er een scherpstelmotor in de lens zit, dan zal er waarschijnlijk geen "schroevendraaierkoppeling" zijn naar de scherpstelmotor van de camera, omdat anders beide motortjes tegelijk willen werken als je die lens op een camera met zo'n koppeling zet (dat kan nooit goed gaan).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Bel eens naar Herman van Japancamera. KLIK
            Systeem bij een AF-S werkt als volgt, de schroefbit van de body met ingebouwde motor wordt bij een AF-S geblokkeerd,
            elektrisch staat de AF-S motor dan eigenlijk in serie met de cameramotor,
            daar de AF-S motor een veel kleiner vermogen vraagt, gaat de cameramotor de functie van geleider overnemen.
            Zie maar eens op de achterkant van een Nikon AF-S objectief, waar normaal de schroefbit zit, zit een gleufje, dat de bit
            die uit een gemotoriseerde body komt vast zet.
            Een AF-S objectief heeft nooit een AF aandrijfstang.
            Last edited by Guest42; 4 maart 2014, 09:38.

Comment

Met dank voor de uitleg.
              Sorry TS voor het kapen van je draadje waarop je nog geen antwoord kreeg.

Patric

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patric_M Bekijk bericht
                Met dank voor de uitleg.
                Sorry TS voor het kapen van je draadje waarop je nog geen antwoord kreeg.

Patric
                Geeft niet, vind het ook best interessant. Maar herhaal toch de vraag nog eens, weet er iemand of Procirep de enige hersteldienst is in België?
                Flickr

Comment

Ik weet niet of er nog een andere hersteldienst voor Nikon is in België, maar de kostprijs van de herstelling is in ieder geval lager dan de waarde van de lens.
                  Het blijft wel duur, zeker omdat die lens nog niet zo heel erg oud kan zijn (je zou verwachten dat die langer mee gaat zonder grote problemen).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Nou iets met de scherpstelling op de 70-200 VRI heb ik enkele jaren geleden ook eens gehad. Bij mij waren het de schuifdelen die niet meer werkte. Deze zijn vervangen en hij ging weer als een tierelier. Kosten bij Nikon Nederland waren toen ook al €250,-

Comment

boeiend wat demeyereg weet te vertellen.

On topic : Bob, ga eens langs bij Grobet. is wel in antwerpen. vind dat DE fotografie winkel van 't land. Waar heb je ze gekocht...is het een grijs product, die gaan al wel eens kapot. Anyway...prijs valt nogal mee vind ik.
                      My Website : http://www.ineedair.org
                      Music / Painting / Motion Graphics / Image
                      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Heb ze gekocht bij calumet Antwerpen, ze is van maart 2011, dus bijna drie jaar oud. Ik ga nog eens bellen naar Calumet maar ik vrees dat er niets anders opzit dan ze te laten maken... (trek momenteel mijne plan met de 85mm maar kan ze echt niet missen, staat 90% van den tijd op mijn toestel...) Iedereen al bedankt voor de tips!
                        Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          ... Systeem bij een AF-S werkt als volgt, de schroefbit van de body met ingebouwde motor wordt bij een AF-S geblokkeerd,
                          elektrisch staat de AF-S motor dan eigenlijk in serie met de cameramotor,
                          daar de AF-S motor een veel kleiner vermogen vraagt, gaat de cameramotor de functie van geleider overnemen. ...
                          Een motor gebruiken als geleider? Dat begrijp ik niet.
                          Hoe kan de ene motor de ander helpen, als de mechanische (en waarschijnlijk ook de elektrische) verbinding tussen cameramotor en objectief verbroken is?
                          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Heb dus ook een probleem met dezelfde lens met de scherpstelling. Manueel kan ik scherpstellen met de AF niet!
                            Mijn lens is 10 maanden oud en al een geluk nog in garantie, maar eigenlijk zou dit niet mogen gebeuren voor zo een dure lens.
                            Blijkbaar ook nog eens een meer voorkomend probleem.

Comment

Working...
                            X