Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 300mmf4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 300mmf4

Hallo BD.

Nu heb ik eens een vraagje, ik heb gezien dat Canon ef 300mm f4L is usm een image stabilizer geeft.
    Geeft nikon ook zo een objectief, zoals de 300mm F4 maar dan met Vr?

Grts S.

Re: Nikon 300mmf4

Wat mankeert er aan je zoekmachine???

Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

Comment

Niks, heb ,hier zitten zoeken naar Nikkor AF-S 300mm f/4 met VR maar zonder resultaat ( geen Vr dus )
      Vandaar die vraag hier.

Comment

Ok, dacht dat ding waar ik naar verwees VR had, maar alleen de 300 f/2.8 heeft het schijnbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
          Niks, heb ,hier zitten zoeken naar Nikkor AF-S 300mm f/4 met VR maar zonder resultaat ( geen Vr dus )
          Vandaar die vraag hier.
          Goed gezien, dus overbodige vraag. Helaas, dat wel. De nieuwe AFS 80-400 VR is overigens in dat bereik zeker een aanrader. Zelf heb ik het wat lichter opgelost met een 70-200 F4 met 1,4x converter.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Bedankt Spanjaart.

Nu denk ik dat de Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED veel scherper en meer millimeters zal hebben ook met de TC er tussen dan de Nikon NIKKOR 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR II
            Volgens dat ik hier al gelezen heb, is een prime veel scherper.

Grts S.

Comment

Ben echt aan het twijfelen tussen de :
              Nikkor AF-S 300mm f/4
              NIKKOR 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR II
              en de sigma 120-300mm f/2.8 dg os hsm

Grts S.

Comment

Voor zijn prijs is de AFS 300 f4 echt een toppertje; zelfs met een TC14E.
                Enkel de statiefgondel is zijn zwak punt, maar die kan vervangen worden door een exemplaar van Kirk: http://www.kirkphoto.com/Lens_Collar...mm_f4_AFS.html.
                Ik heb de lens reeds 10 jaar in mijn bezit; nooit ontgoocheld zelfs niet met de D800.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dank je leopard.
                  Zou hij ook goed werken met de TC1.7 en TC2, en hoe zit het dan met de AF en de scherpte?

Grts S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                    Dank je leopard.
                    Zou hij ook goed werken met de TC1.7 en TC2, en hoe zit het dan met de AF en de scherpte?

Grts S.
                    Mijn ervaring met de TC20 E II was niet goed; onscherp en veel te trage en onzekere AF.
                    Met de TC 17 heb ik geen ervaring.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Nou ben ook al enige tijd aan het lezen over dit objectief.
                      Is dit objectief ook iets om in de rally sport te fotograferen?

Ben ook in het bezit van een 70-200mm f2,8 VRII en de TC2.0 III.
                      In samenhang (70-200 & TC 2.0III) vallen de resultaten erg tegen
                      Last edited by woppert; 18 januari 2014, 07:46.

Comment

Op Nikonrumors gaat al een tijdje (sinds augustus 2013) de "rumor" dat er een nieuwe Nikon 300mm f4 op komst is....

xtiaan
                        Nikon D800, Nikon 16-35 & 50 & 24-70 & 70-200mm & 300mm ; 200 mm Micro; Sigma 105 & 180 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woppert Bekijk bericht
                          Nou ben ook al enige tijd aan het lezen over dit objectief.
                          Is dit objectief ook iets om in de rally sport te fotograferen?

Ben ook in het bezit van een 70-200mm f2,8 VRII en de TC2.0 III.
                          In samenhang (70-200 & TC 2.0III) vallen de resultaten erg tegen
                          Welke camera gebruik je met deze combinatie (70-200 VRII en TC2.0 III) ?
                          Ik begreep juist dat deze set met full frame uitstekend was...?

Rinus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reest Bekijk bericht
                            Welke camera gebruik je met deze combinatie (70-200 VRII en TC2.0 III) ?
                            Ik begreep juist dat deze set met full frame uitstekend was...?

Rinus
                            Hoi Rinus,

Ik gebruik er een D3 bij.
                            Als het overdag goed licht is valt het wel mee. Maar als je al dagen hebt dat het wat donkerder is valt het gewoon tegen.
                            Denk dat ik hem daarom ook weg ga doen.
                            Ga dan misschien wel voor een TC1.4, daar heb ik afgelopen zondag mee getest en dat viel 100% mee

Wim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woppert Bekijk bericht
                              Hoi Rinus,

Ik gebruik er een D3 bij.
                              Als het overdag goed licht is valt het wel mee. Maar als je al dagen hebt dat het wat donkerder is valt het gewoon tegen.
                              Denk dat ik hem daarom ook weg ga doen.
                              Ga dan misschien wel voor een TC1.4, daar heb ik afgelopen zondag mee getest en dat viel 100% mee

Wim
                              Wim, bedankt voor je reactie.
                              Ik heb de D4 en die is met 70-200 VRII met de 1.4 fantastisch.
                              Zoals gezegd overweeg ik de TC 2.0 III.....
                              Laat even weten als je er vanaf wilt.
                              Rinus

Comment

Working...
                              X