Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?

    Hallo,
    Ik heb, als beginnend fotograaf, al veel zitten lezen hier op het forum. Ik geraak er alleen niet aan uit wat nu voor mij de beste optie zou zijn. Ik zoek een lens die goed is voor bewegende beelden, voornamelijk paarden- en hondensport. De moeilijkheid is dat het zowel voor binnen als voor buiten zal moeten zijn, en dat de lichtkwaliteit in bv binnenpistes echt veel te wensen over laat. Ik heb zelf al zitten zoeken en ben op twee opties uitgekomen:

    1) http://www.2dehands.be/foto-camera/l...163772876.html
    of:
    2) een sigma 70-200 f2.8 apo hsm ex waar ik nu helaas het zoekertje niet meer van terugvindt.

    Ik had gelezen dat de f2.8 een betere optie zou zijn voor binnen foto's te trekken door de lichtgevoeligheid, alleen zou die lens minder goed scoren qua stabilisator dan optie 1. Maar die betere lichtgevoeligheid zou dan ook weer relatief zijn aangezien er veel kwaliteit verloren kan gaan als die hoog wordt ingesteld. Althans dat is wat ik er van begrepen had.

    Ik zou de lens combineren met een basic body zoals de canon 40D, wil liever mijn geld sparen voor een goede lens.

    Dus mijn vragen zijn:
    - Welke van de twee opties is voor mij het beste?
    - Zijn er misschien andere opties in ongeveer dezelfde prijsklasse die beter zijn?
    - Optie 2 is 70-200, er is mij gezegd dat starten op 70 niet interessant is voor binnen, voor hoever klopt dat? Een binnenpiste is toch ook niet zo klein.

    Alvast bedankt voor de hulp!

    Ik weet het, de zoveelste vraag van een beginner naar een goeie lens, jullie zijn het waarschijnlijk meer dan beu ;-)
    Last edited by AJCMD; 8 januari 2014, 11:31.

  • #2
    Re: Welke lens?

    Je hebt ook nog de Sigma 50-150 f2.8 OS HSM (enkel voor DX geschikt).
    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

    Comment

    Working...
    X