Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Honden in beweging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Honden in beweging

    Hallo,

    Graag had ik hier advies gekregen bij de keuze van een lens voor het fotograferen van mijn honden in beweging.

    Mijn Nikon D60 met kitlenzen heeft na enkele jaren dienst zijn verdiende rust gevonden als reservebody in de kast. Om het budget voor de lens zo hoog mogelijk te kunnen houden (gezien ik er niet teveel tegenaan kan smijten) heb ik gekozen voor een 2ehandsbody en zo is mijn oog gevallen op een advertentie van een kennis die een (niet vaak uit de kast gehaalde) Nikon D90 verkocht.

    Nu ben ik dus op zoek naar een deftige lens om op onze vele wandelingen mooie en scherpe foto's van mijn honden te kunnen nemen. Het budget gaat tot zo'n 1000 euro ongeveer.

    Zou deze een geschikte lens zijn?
    http://www.fotokonijnenberg.be/sigma...g-os-hsm-nikon

    Of welke zouden jullie anders aanraden?

    Algemene tips zijn ook altijd welkom natuurlijk, en ik hoop hier vaak wat beelden te kunnen komen posten en zo veel opbouwende kritiek te vergaren

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Honden in beweging

    heb deze lens een paar jaar gebruikt. best goed. focus is redelijk snel en accuraat. op 2.8 een beetje soft maar zeer zeker bruikbaar.
    Denk er wel aan dat deze lens vrij zwaar is. Indien dat je niet meteen 2.8 nodig hebt kan je voor een nikon 70-200 f4 gaan zelfde prijs maar een pak lichter
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Honden in beweging

      Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
      heb deze lens een paar jaar gebruikt. best goed. focus is redelijk snel en accuraat. op 2.8 een beetje soft maar zeer zeker bruikbaar.
      Denk er wel aan dat deze lens vrij zwaar is. Indien dat je niet meteen 2.8 nodig hebt kan je voor een nikon 70-200 f4 gaan zelfde prijs maar een pak lichter
      Ik denk idd dat als je géén f2.8 nodig hebt de Nikon 70/200 f4 het beste is wat er op het moment te krijgen is, én op alle diafragma's haarscherp ,ook volledig open.
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Honden in beweging

        Bedankt voor de feedback! Ik had idd met het gewicht geen rekening gehouden

        Comment

        Working...
        X