Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-70 f2,8 L II vs Canon 24-70 f4 L IS vs 24-105 L IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 24-70 f2,8 L II vs Canon 24-70 f4 L IS vs 24-105 L IS

heb eerste versie 2.8 en op men mk2 levert dat mooie resultaten op
    voor mij nog steeds een top lens uit de stal van canon.
    de stabilisatie heb ik nog steeds niet gemist en voor sluitertijden van 1/8 of minder zal ik mijn statief wel nemen.
    de versie 2 zal nog iets scherper zijn op volopen maar of dat de meerprijs rechtvaardig laat ik in het midden.
    toen de mk2 op de markt kwam werd deze aangeboden met de 24-105 mm volgens mij heeft zat canon daar verkeerd mee.
    heb toen weken alles wat ik maar kon vinden gelezen en volgens mij blijft deze 24-105 een crop lens. (ivm vignettering)
    en gewoon voor de prijs binnen de perken te houden.

grts
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Comment

Re: Canon 24-70 f2,8 L II vs Canon 24-70 f4 L IS vs 24-105 L IS

Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
      Ik denk ook niet dat het een verschil uitmaakt of je op 24mm of op 70mm fotografeert met een zoomlens. Zo lang je een sluitertijd kiest die niet langer is dan 1/70 sec. op een ff is er normaal geen probleem. Bij een croptoestel wordt dat ongeveer 1/125 sec.
      Ik hoop dat er nu niet teveel mensen dit gepreciseerd en bewezen willen zien. Ik geef gewoon aan hoe ik het zou doen....
      Gr., Jan.
      Dat hangt vooral af van de fotograaf, de ene kan op 70mm zonder al teveel problemen een heel groot percentage scherpe foto's maken op 1/30 sec, terwijl iemand anders het al moeilijk kan hebben om scherpe foto's te maken op 1/100 sec met dezelfde brandpuntsafstand.
      De techniek is daarbij heel belangrijk, sommigen houden de camera niet correct vast, daardoor is die veel minder stabiel.
      Als je live-view gebruikt, vergeet het dan ook maar om foto's te maken met een vrij lange sluitertijd, want als je de camera voor je uit houdt dan is die veel minder stabiel dan wanneer je de zoeker tegen je oog houdt.
      Als je pas een inspanning hebt geleverd waardoor je hartslag wat omhoog is gegaan, dan wordt het ook moeilijker om scherpe foto's te maken uit de hand als de sluitertijd niet heel kort is.

Ik heb de 24-70 versie 1 en de 24-105 f4 L IS allebei verkocht toen ik de 24-70 f2,8 L II kocht (ik had het geld nodig, daarom moest ik die twee wel verkopen.
      En ik mis de beeldstabilisatie van de 24-105 eigenlijk niet, ook al omdat de recente full-frame camera's nog heel goede resultaten geven bij heel hoge iso-waarden.

De 24-70 f2,8 L II is zichtbaar scherper op f2,8 dan de oude versie, en ook een heel pak beter dan de 24-105 f4 L IS met het diafragma helemaal open.
      Ik heb zelf de 24-70 f4 L IS nog niet geprobeerd, daar kan ik dus niet veel over vertellen.
      Volgens de reviews is die iets beter dan de 24-105, maar de 24-70 versie II is over de hele lijn beter (maar spijtig genoeg is die ook een heel pak duurder).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Working...
      X