Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeiss ZF.2 21 mm F2.8 of Zeiss ZF.2 18 mm F3.5 op FF camera ervaring ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zeiss ZF.2 21 mm F2.8 of Zeiss ZF.2 18 mm F3.5 op FF camera ervaring ?

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met deze lenzen op een Canon (5D MK II) ? Ik overweeg een van deze aan te schaffen als landschapslens ter vervanging van mijn 17-40L. Niet dat mijn 17-40 het slecht doet maar in de hoeken en langs de kanten is de scherpte toch wat minder.

Alvast bedankt voor de informatie

Geert

Re: Zeiss ZF.2 21 mm F2.8 of Zeiss ZF.2 18 mm F3.5 op FF camera ervaring ?

Heb enkel ervaring met de 21mm.
    In 1 woord: gewoon schitterend!! Ultrascherp tot in de hoeken vanaf 5.6
    18mm zou volgens de reviews iets minder zijn qua scherpte, contrast, ...

Comment

Re: Zeiss ZF.2 21 mm F2.8 of Zeiss ZF.2 18 mm F3.5 op FF camera ervaring ?

Ja volgens heel wat reviews is de zeiss 21mm voor landschap zowat het beste wat je kan krijgen (op full frame). Maar de zeiss 18mm zou ook wel zeer goed zijn , in ieder geval een wereld van verschil met de canon 17-40 of de canon 16-35 maar net iets minder goed als de zeiss 21mm , volgens sommigen. De 18mm kost ook zo een 400 euro minder is compacter wat ook wel een voordeel is en anderen beweren dan weer geen verschil te merken met de 21mm. Vandaar mijn vraag of er hier mensen zijn die ervaringen ermee hebben. De Canon TS-E 17 zou ook top zijn maar die kost me iets te veel.

Comment

Re: Zeiss ZE.2 21 mm F2.8 of Zeiss ZE.2 18 mm F3.5 op FF camera ervaring ?

het gaat natuurlijk om de ZE versie , uiteraard heeft niemand ervaring met de ZF versie (Nikon) op Canon LOL

Comment

Working...
        X