Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang85mm 1.4 of Nikkor 85mm 1.8 voor Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samyang85mm 1.4 of Nikkor 85mm 1.8 voor Nikon D7000

    Hallo iedereen,

    Zelf kan ik er echt niet uit welke ik nu zou kiezen... maar ik heb dus de keuze uit een Samyang 85mm 1.4 voor 200€ met alles erbij of een Nikkor 85mm 1.8 zonder zonnekap en uvfilter voor 220€

    Kan er iemand mij helpen met mijn keuze en liefst ook wat bekrachtiging bij geven..

    Ik hou van Nikkor lenzen, maar is de Samyang superieur aan de 1.8 nikkor op een D7000 body (waar de Samyang dus wel op kan AF) ??


    Alvast hartelijk dank !

  • #2
    Re: Samyang85mm 1.4 of Nikkor 85mm 1.8 voor Nikon D7000

    AF op een Samyang?? Hoe kom je daar nou weer bij?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Samyang85mm 1.4 of Nikkor 85mm 1.8 voor Nikon D7000

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      AF op een Samyang?? Hoe kom je daar nou weer bij?
      Kan die zelfs met de ingebouwde motor van de D7000 niet focussen ..?

      hmm nop dat wist ik niet,dacht dat dit probleem verholpen kon worden door body met motor ... of ben ik echt mis ?

      Comment


      • #4
        Re: Samyang85mm 1.4 of Nikkor 85mm 1.8 voor Nikon D7000

        Een MF focus lens wordt ook geen AF door een motor in de body, die weten van elkaars bestaan niet af.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Samyang85mm 1.4 of Nikkor 85mm 1.8 voor Nikon D7000

          De Samyang is echt wel een manuele lens - ook op Nikon - het enige wat de aangepaste nikon-variant doet is u zeggen wanneer hij denkt dat de focus optimaal is (dat doet ie dus niet op vb. de Sony).
          Qua glas is de Samyang echt niet slecht - maar voor 20€ meer een nikon met AF? Dan moet je nog wel op zoek naar een zonnekap - ok, maar dat zal wel lukken zeker?

          Comment


          • #6
            Re: Samyang85mm 1.4 of Nikkor 85mm 1.8 voor Nikon D7000

            Is die Nikon AF of AF-D ? De zonnekap hoorde er volgens mij wel standaard bij....
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Samyang85mm 1.4 of Nikkor 85mm 1.8 voor Nikon D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Is die Nikon AF of AF-D ? De zonnekap hoorde er volgens mij wel standaard bij....
              Het is de AF-D .

              Dus best voor de Nikon gaan ...? verschil van 1.8 vs 1.4 is verwaarloosbaar door het extra gemak van AF-D van Nikon en de afgeronde bladen ipv de rechte van de Samyang ?

              Alvast al hartelijk dank voor de info

              Comment


              • #8
                Re: Samyang85mm 1.4 of Nikkor 85mm 1.8 voor Nikon D7000

                Ik zou in jouw plaats een beetje verder sparen en voor de Nikon f1.8G variant gaan, ik vind die een stuk beter dan de AF-D versie, scherper op max diafragma en een mooiere bokeh.
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: Samyang85mm 1.4 of Nikkor 85mm 1.8 voor Nikon D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                  Ik zou in jouw plaats een beetje verder sparen en voor de Nikon f1.8G variant gaan, ik vind die een stuk beter dan de AF-D versie, scherper op max diafragma en een mooiere bokeh.
                  zoveel meer is het niet maar je krijgt wel veel meer dan de samyang. het glas van samyang is niet slecht maar het is een volledig manuele lens.
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment

                  Working...
                  X