Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Front focus?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Front focus?

Beste mensen,

Ik heb me de Sigma 30mm F1.4 Art aangeschaft. Omdat ik op fora gelezen had dat er geregeld focusproblemen bij deze lens optraden, heb ik bij mijn eigen exemplaar de proef op de som genomen. Op F1.4 heb ik de instructies gevolgd zoals hier beschreven. Het resultaat is hieronder afgebeeld.
    (Bedankt voor de hulp om de afbeelding geplaatst te krijgen, in2lapland)

Zoals te zien is op het resultaat, leidt de lens aan front focus. Nu was mijn vraag of deze afwijking nog binnen de normen valt, of dat de lens klaar is om onder garantie voor calibratie teruggestuurd te worden?

Alvast bedankt!

Last edited by Peter2013; 28 december 2013, 20:25.

Re: Front focus?

Principieel worden sigma objectieven binnen de tolleranties afgeleverd, maar 't wil wel zijn dat er een verdere finetuning benodigd is voor bepaalde typen/merken bodies.

Je hebt geen juiste img url code tussen de IMG tags geplaats, want daar moet de filenaam + jpg / png in aanwezig zijn, zie hier en de foto moet in een publieke map staan.

Comment

Vind je, afgaande op het resultaat van de test, verdere finetuning nodig? Indien dit het geval is, hoe moet ik dat dan voor elkaar krijgen? Als body heb ik de EOS1100D. Zowel deze body als de lens zijn gekocht via internet, dus ik kan niet terugvallen op de verkoper.

Comment

http://www.sigmaphoto.com/article/sigma-usb-dock
        Misschien is dit een oplossing

Comment

Deze lens kan worden bijgesteld met de usb dock van Sigma en bijhorende software. Geen mirakeloplossing maar mits wat trial and error kan front of back focus probleem worden bijgesteld.

Let wel, 't is weer iets ' nieuw ' en de software is de eerste versie dus waarschijnlijk niet 100 %.

Maar, nieuwe lens ... terug naar de verkoper.

Comment

Ik wist al van de USB dock, maar ik ben echt niet van plan €55 te betalen indien uit deze discussie zou blijken dat de producent zijn werk niet goed gedaan heeft

Comment

Die Sigma USB Dock zou voor mij een must-have zijn als ik een Sigma lens zou kopen. En zeker als ik een body zonder AFMA zou hebben zoals een 1100D bijvoorbeeld.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Wie zegt je dat het aan de lens ligt en niet aan je body? Ik heb eens een lens getest voor iemand die zei dan zijn 1.4 50mm op niks trok terwijl zijn kitlens scherp zou zijn, het bleek dat de 50mm prima was, maar dat zijn body met kitlens binnen de toleranties bleef, maar door de mand viel op 1.4.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Het is niet alleen bij Sigma hoor, dat lenzen met bepaalde "toleranties" worden geleverd. Dat gebeurt bij alle merken, lenzen én camera's. En dat kan dus ook net het probleem zijn. Stel dat jouw camera ietsjes neigt naar Front focus, en je lens ook, dan tellen deze "toleranties" dus bij elkaar op. Je zou echt dit blog eens moeten lezen van Roger Cicala van Lensrentals.com
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

.....
                    Last edited by pieke; 30 december 2013, 20:05.

Comment

3 opties denk ik bij front of backfocus.
                      -terug sturen of omwisselen

-of usb dock kopen en afstellen

- of finetuning gebruiken in toestel, helaas kan u dit niet met jou toestel. deze functie zit enkel in de hogere klasse van toestellen.
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

De producent heeft volgens mij best goed werk gedaan: ze leveren een USB dock zodat je zelfs zonder een body met AF finetuning de zaak zelf kunt bijregelen. Alvast iets dat Nikon en Canon niet hebben voorzien...
                        Neem van me aan: ik heb op mijn D800E geen enkele lens op "0" staan.
                        Bij een test van portretlenzen voor Shoot kreeg ik 2 jaar terug van Canon een 5DII met 85L met meer backfocus dan jouw Sigma frontfocus heeft....
                        Ik denk dat het erbij hoort dat het gebruik niet gemakkelijker wordt als je hoge eisen stelt. Vroeger zette de je tv gewoon aan, nu moet je 3 afstandsbedieningen gebruiken en een halve minuut geduld hebben... maar dan heb je ook wat
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Working...
                        X