Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 welke?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 70-200 welke?

Ik heb een nikon d7000 en opzoek naar de 70-200

Welke van de 3 zou het beste zijn ?

Nikon 70-200mm-f-4g-ed-vr
    TAMRON SP 70-200MM F/2.8 DI VC USD NIKON
    SIGMA 70-200MM F/2.8 EX DG OS HSM NIKON

Re: 70-200 welke?

beetje meer info over budget en beoogt doel?

de nieuwe tamron zou beter zijn dan de sigma. sigma is zeker niet slecht(zelf de canon versie gedurende een paar jaar gebruikt)
    de nikon f4 zou super zijn als ik zo de reviews mag geloven. Het is een f4 wat voor en nadelen heeft, zonder meer info wat je er juist mee wil doen valt dit moeilijk af te wegen. een nikon lens behoud wel beter zijn doorverkoop waarde dan van alternatieve merken.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Het voordeel van de Nikon F4 vind ik het lagere gewicht, waardoor hij bij mij vaker in de tas zit.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

ik volg spanjaart ik heb mijn 70-200mm F2.8 verkocht vanwege het gewicht en voor de F4 gekozen even scherp en F4 over het hele bereik.
        op reis veel plezier van mijn lichtere tas
        Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

ik verkies nog steeds mijn 2.8 is II maar het gewicht is idd niet te onderschatten. Op reis neem ik nooit een 70-200 mee. voor korte trips meestal enkel mijn 24-70 en eventueel een prime.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

De Tamron zou naar 't schijnt zeer goed zijn maar inderdaad dat gewicht... Ik heb de Nikon 70-200 en gebruik ze eigenlijk te weinig omdat het zo een gedoe is met die zware lens en door het toch wel stevige bedrag dat ik er zelfs tweedehands voor gegeven heb laat ik ze ook wel vaker thuis, wat dan natuurlijk weer zonde is van het geld. Denk dat de Nikon F4 gelijkwaardig is aan de Tamron maar handiger om mee te nemen.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
              beetje meer info over budget en beoogt doel?

de nieuwe tamron zou beter zijn dan de sigma. sigma is zeker niet slecht(zelf de canon versie gedurende een paar jaar gebruikt)
              de nikon f4 zou super zijn als ik zo de reviews mag geloven. Het is een f4 wat voor en nadelen heeft, zonder meer info wat je er juist mee wil doen valt dit moeilijk af te wegen. een nikon lens behoud wel beter zijn doorverkoop waarde dan van alternatieve merken.
              Voor natuur foto's vogels enzo.

Comment

Voor natuur foto's vogels enzo.
                Daar is zo'n lens niet geschikt voor.

Wel voor natuur foto's paarden, koeien enzo.

Tenzij je in een camouflage tentje zit en de vogels tot op 2,5 meter lokt met voedsel en ruststokken.

Je kan dat ruwweg berekenen : hoogte sensor in mm. x afstand tot onderwerp in mm. / grootte onderwerp in mm. = benodigde lens.

Een merel op 10 meter of een ooievaar op 10 meter maakt verschil, maar toch ...

Je moet dan de 70-200 2.8 nemen met 2.0 teleconverter, dat kan best.
                Last edited by Lalonde; 30 december 2013, 19:20.

Comment

Voor vogels moet je eerder denken aan 400 of 500 mm
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

En zelfs daarmee moet je iets verzinnen om zo dicht mogelijk te naderen.

Comment

Working...
                    X