Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon vraagje

Nikkor AF-S 70-200mm F4 G IF-ED VR Nano

Ik heb interesse in deze lens maar wat betekenen al die afkortingen. Ik vind ze niet allemaal terug op internet.

Re: Nikon vraagje

Hi,

ik weet niet welke afkorting je niet begrijpt en heb even voor je gezocht:

AF-S - Auto Focus
    AF-S-objectieven hebben een ingebouwde scherpstelmotor in plaats van de ingebouwde autofocusmotor van de camerabody te gebruiken.
    Dit systeem maakt het mogelijk sneller scherp te stellen en is in het geval van AF-S-objectieven vrijwel geluidloos.

F4 - eigenlijk f/4
    Het diafragma (lensopening). Hoe lager het getal, hoe groter de lensopening.
    (= beter, in principe, want er wordt meer licht doorgelaten....)

IF - Internal focus
    Het front element verandert niet van positie tijdens scherpstellen.
    (Makkelijk als er b.v. een polarisatie filter op zit.)

ED - Extra-low Dispersion
    ED-glas voorkomt scheiding (dispersie) van licht en levert zo scherpere beelden op.

VR - Vibration Reduction
    Dit systeem beperkt beeldonscherpte veroorzaakt door cameratrilling tot het minimum waardoor
    het mogelijk is te fotograferen met langere sluitertijden dan normaal mogelijk zou zijn.
    Hierdoor is het mogelijk in de schemering, 's nachts en zelfs in slecht verlichte ruimtes foto's uit de hand te maken.

Nano
    Nanokristal Coat is een technologie voor een anti-reflectie lenscoating waarmee beeldschaduwen en lensflare worden verminderd,
    met name in foto's die zijn genomen bij helder zonlicht of fel licht.

Meer afko's: KLIK HIER

Greetz, Peter
    Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

Comment

Re: Nikon vraagje

En de G betekent dat er op de lens geen mechanische diafragma ring zit, dus je kan dus alleen het diafragma via de camera instellen.
      YMMV
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Working...
      X