Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke objectieven voor Canon 70D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke objectieven voor Canon 70D

Twijfel nog tussen volgende objectieven om te starten, voor de Canon 70D.
    1. EF-S 17-55 f/2.8 IS USM of de EF-S 18-85 f/3.5-5.6 IS USM.
    2. EF-S 55-255 f/4-5.6 IS STM of de EF 70-300 f/4.0-5.6 IS USM.
    Deze zouden moeten dienen voor Landschap/Natuur en stads fotografie spreekt me het meeste aan.
    Bijkomend de kleinkinderen.
    Eventueel andere suggesties voor objectieven die gebruikt kunnen worden voor wat ik fotografeer.

Re: Welke objectieven voor Canon 70D

1. voor mij de 17-55 2.8 als je je ze kan permitteren. Steengoede lens. Had ik ook op mijn cropbodies.
    2. Geen ervaring met deze twee.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Je kan natuurlijk altijd high end gaan, maar ik ben zeer tevreden van Tamron 17-50, 2.8 en Canon 70-200 F4 IS. Voor wat jij aangeeft lijkt zeker een goeie 17-50/55 een must. Ik vermoed dat je met de 18-85 in minder gunstige lichtomstandigheden vaak wat tekort gaat komen.

Comment

Tussen de opgegeven lenzen kiezen : de 17-55 2.8 en de 55-250 STM

Maar als het budget het toelaat :

1) Tokina AT-X 124 PRO DX II 12-24mm f/4 (stadsfotografie gericht op gebouwen, landschappen)
        2) Tamron AF SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD (stadsfototgrafie en portretfotografie, landschappen)
        3) Sigma 70-200 2.8 ii hsm apo ex dg "macro" (sport, spelende kinderen, optredens, concerten binnen, ...)

Maar als budget geen probleem is : alles zoals hierboven maar dan Canon, eventueel de 70-200 in f/4 IS versie.

Comment

Bedankt voor jullie reacties.
          Na nog wat opzoek werk internet zie ik de Tokina ATX-124 PRO DX 12-28f/4 wel zitten.
          Heeft er iemand ervaring met deze lens.
          Verder zal het waarschijnlijk de EF-S17-55f/2.8 worden.
          Eventueel met een 70-200 erbij, maar het merk moet ik nog wel effe bekijken, de canon is voor mij een beetje te duur.
          Tips zijn nog steeds welkom.
          Aankoop 70D voor ergens in Januari misschien zakt de prijs nog wat, momenteel goedkoopst (925€) bij Foto Dierckx in Mortsel in de Statielei 83, baan naar Lier.

Comment

Working...
          X