Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OLYMPUS MO-1 en zijn lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• OLYMPUS MO-1 en zijn lens

Hallo,
    Bij het overlijden van mijn vader heb ik zijn fototoestel gekregen een OLYMPUS OM-1.
    Voor zijn tijd was dit een fantastisch toestel.
    Bij het toestel hoort een afneembare lens (OLYMPUS OM-SYSTEM F.ZUIKO AUTO-S 1:1.8 f=50mm 976559.

Ik heb nu een dubbele vraag:
    1.Is het nog doenbaar analoog te fotograferen
    2.Kan ik deze lens hergebruiken op een digitale body en is ze kwalitatief dit waard.

Ik weet dat mijn vader graag zou hebben dat ik (56j)verder zou gebruik maken van zijn toestel, maar ik heb te weinig kennis om te weten wat het allemaal nog waard is in verhouding met de nieuwe technologie.
    Bedankt voor de hulp

Re: OLYMPUS MO-1 en zijn lens

analoog fotograferen is zeker nog te doen. ik doe het soms ook nog, gewoon omdat ik de feel en de manier van fotograferen zo leuk en anders vind.

je kan zeker sommige analoge lenzen nog gebruiken. welke en hoe en of de kwaliteit ervan goed is kan ik niet zeggen maar der zullen er zeker hier opt forum zijn die dat wel kunnen.

btw: ik gebruik zelf nog de analogen van mijn grootvader en vader die beiden overleden zijn. geeft het toch dat tikje extra.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Re: OLYMPUS MO-1 en zijn lens

Hallo,

Ikzelf gebruik deze lens op mijn Olympus EM-5 met een tussenring. Ik gebruik ze voor macro opnamen met een vivitar macro converter. De kwaliteit ervan is bijzonder goed te noemen

Oude lenzen zoals deze zijn eenvoudig te gebruiken op meeste spiegelloze camera's (ook wel systeemcamera's genoemd)

Arend

Comment

Working...
      X