Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-70mm 4 of 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 24-70mm 4 of 2.8

Ik heb een canon 5d mark2 en twijfel nog heel hard tussen de 2.8 of 4.. Is het het prijsverschil waard ?
    En ik had ook nog een zeer domme vraag maar het deed me wel twijfelen.. Waarom staat er gewoon 2.8 .. Je kan het diafragma toch verkleinen (groter getal)?
    Groetjes

Re: Canon 24-70mm 4 of 2.8

De 24-70 f2.8 gaat open tot 2.8 en de 24-70 f4.0 gaat open tot 4.0
    Als je de f4.0 koopt, dan gaat die echt niet verder open dan f4.0, dus verder kan niet.
    Heb je veel licht, (licht-gevoelige lens) nodig, dan zul je toch echt de 2.8 moeten kopen.
    Veel succes,
    Paul

Comment

Als je de 2.8 te duur vindt, dan zou ik eerder kiez en voor de tamron 2.8 dan voor de canon 4. De tamron 4 is volgens de tests niet zo scherp als de tamron. Lees de testrapporte er eens op na, oa op www.photozone.de .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
        Als je de 2.8 te duur vindt, dan zou ik eerder kiez en voor de tamron 2.8 dan voor de canon 4. De tamron 4 is volgens de tests niet zo scherp als de tamron. Lees de testrapporte er eens op na, oa op www.photozone.de .
        De tamron 4 is niet zo scherp als de tamron ??????????????????
        u bedoelt???????

Comment

Weer een kemel geschoten.... Ik bedoel natuurlijk de canon 4.
          Bedankt om me er attent op te maken.
          Voor alle duidelijkheid. Ik heb me een tijdje geleden de canon 2.8 II aangeschaft. Prachtige lens! Voordien heb ik veel rondgekeken en gelezen. Zo kwam ik voor mij tot deze volgorde:
          Canon 2.8, dan de tamron 2.8 (die heeft bovendien VC), dan de canon 4.

Comment

Working...
          X