Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk objectief ?

Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
    Ging jij nu geen nikon kopen?
    Ben van gedachte veranderd

Comment

Hier wordt weer behoorlijk met spek geschoten. Een jeugdige beginner met beperkt budget een 70-200 2.8 of 24-70 2.8 aanraden is toch wel wat te veel goede raad.
      Ik zou dan ook zeggen, koop die 600D met 18-55IS en 55-250IS, leer hiermee eerst goed werken, en leer wat de beperkingen zijn. Ondertussen kan je sparen, en als je uiteindelijk je draai gevonden hebt, een betere lens bijkopen. Beide lenzen zijn zonder meer goed kwa beeldkwaliteit, iets minder goed kwa bouwkwaliteit. Natuurlijk zijn die 70-200 2.8 of 24-70 2.8 een heel stuk beter bij weinig licht, maar kosten ook pakweg meer dan 10 X zoveel. Nog één tip, je kan langzaam op zoek gaan naar een 'oude' 80-200 2.8 L. Die moet voor rond 500 € te vinden zijn ( wat ook nog genoeg is natuurlijk). Beeldkwaliteit is top, maar als je pech hebt is reparatie een probleem. Nu ja, voor wat hoort wat...Succes met de hobby...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
        Hier wordt weer behoorlijk met spek geschoten. Een jeugdige beginner met beperkt budget een 70-200 2.8 of 24-70 2.8 aanraden is toch wel wat te veel goede raad.
        Ik zou dan ook zeggen, koop die 600D met 18-55IS en 55-250IS, leer hiermee eerst goed werken, en leer wat de beperkingen zijn. Ondertussen kan je sparen, en als je uiteindelijk je draai gevonden hebt, een betere lens bijkopen. Beide lenzen zijn zonder meer goed kwa beeldkwaliteit, iets minder goed kwa bouwkwaliteit. Natuurlijk zijn die 70-200 2.8 of 24-70 2.8 een heel stuk beter bij weinig licht, maar kosten ook pakweg meer dan 10 X zoveel. Nog één tip, je kan langzaam op zoek gaan naar een 'oude' 80-200 2.8 L. Die moet voor rond 500 € te vinden zijn ( wat ook nog genoeg is natuurlijk). Beeldkwaliteit is top, maar als je pech hebt is reparatie een probleem. Nu ja, voor wat hoort wat...Succes met de hobby...
        Ik sluit me hier bij aan, maar ik zou zelfs niet op zoek gaan naar die 80-200...
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
          De 600D is een pak minder lichtgevoelig dan de 700D of de 100d.
          De oude 18-55 gebruikt nog een micro-motor ipv. hsm of stm en is optisch ook minder dan de nieuwe stm versie.
          .
          Bij camera's beter niet spreken van lichtgevoelig, dat geeft maar weer verwarring, en ook niet bij lenzen, dat is nog onzinniger.
          Als het goed is , zijn alle camera's even lichtgevoelig, d.w.z. hebben evenveel licht nodig bij dezelfde ISO instelling.
          Lenzen zijn uberhaupt altijd ONgevoelig voor licht.

@TS, probeer als het even kan er de 18-55 STM erbij te krijgen, ik heb me dat dingetje gekocht omdat mijn 6 jaar oude 18-55 IS was overleden en het is een serieus goed ding, meer heb je echt niet nodig om het te leren, telezoompje erbij en je kan ertegenaan.
          Vergeet alle goedbedoelde adviezen voor lenzen van 1000€ +, daar kan je later eens over gaan denken....
          Het gaat er nu om dat je wat goede en betaalbare spullen in huis haalt om ervaring op te doen
          Last edited by Keeskanon; 13 december 2013, 00:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
            Ik vrees dat ik het toch niet helemaal eens ben met jou.
            De 100D en 700D hebben voor zover ik weet nog altijd dezelfde herkauwde sensor als de 550D/600D/650D/60D/7D, toch wat ruisprestaties betreft. Misschien is de jpeg verwerking wel iets beter, maar ik zou ze in ieder geval niet als "veel lichtgevoeliger" beschrijven.

Je hebt wel gelijk dat die goedkope lenzen hun gebreken hebben qua scherpstelling, maar dat is nu eenmaal zo met een beperkt budget. Het zal nog altijd mogelijk zijn om er goede foto's mee te nemen. Gebruik pola is waarschijnlijk irrelevant voor TS zijn interesses.

Misschien is het interessant om een tweedehands 550D op de kop te tikken en met het uitgespaarde geld betere objectieven te kopen. Dit kan ook via konijnenberg, kamera express en cameranu, mocht tweedehands jou afschrikken.
            De sensor mag dan hetzelfde formaat hebben, het is wel degelijk een andere verbeterde versie. Het is wat Canon noemt een ' hybride ' versie, heeft te maken met de manier om te focussen en dergelijke. De 700D heeft ook ingebouwde ruisreductie en een hoger ISO bereik, wat tesamen maakt dat die beter werkt in donkerder omstandigheden (wat ik foutievelijk lichtgevoeliger noemde, excuses).

Kijk, ik spreek over de povere 18-55 die bij die einde reeks kit zit, hij kan beter een al haast even goedkope 18-55 STM nemen, die is veel beter en kost amper 100 euro, wat vergeleken met zo'n 65 euro voor de oude versie een peulschil is. Beide zijn goedkope lenzen, maar de STM versie is gewoon heel goed.

Als zoomlens is hij ook beter af met de canon 55-250 ipv. die Tamron, zelfs de oudere versie, die is gewoon kwalitatief goed en heeft stabilisatie wat de Tamron mist en kost nu zo'n 150 euro maximum in de winkel. Dat de lens draait bij scherpstellen en dat de oude micromotor gebruikt wordt, omschreef ik dan ook als ' gebrek ' en dan moet je de leestekens ook lezen.
            Last edited by Lalonde; 13 december 2013, 03:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
              Met spek geschoten???? Je zegt wel het net zelfde nl. lichtsterke lenzen zijn wat eigenlijk nodig is maar passen niet in een beperkt budget dus nu eerst kitlenzen en dan zoeken naar 2dehands lenzen.
              Ik vind dat je beter weet dat die lichtsterke lenzen eigenlijk zijn wat je nodig heeft om niet teleurgesteld te zijn in de beperkingen van de kitlenzen die nu dan toch worden aangeraden omwille van het budget.

Comment

Zeg mensen, maar zijn we niet bijna allemaal begonnen met een body met kitlenzen? Ik alvast wel en pas als je daarmee goed overweg kunt, ga je tegen hun beperkingen beginnen aanlopen en het nodig vinden om in beter glas te investeren. Tegenwoordig kunnen de nieuwe sensoren toch ook al hogere iso's aan, waardoor je lenzen niet noodzakelijk extreem lichtsterk moeten zijn.
                En ik ben nog steeds van mening dat een topfotograaf met een wegwerptoestelleke betere beelden zal maken als een sukkelaar met een 1DX.
                Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Working...
                X