Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk objectief ?

Hallo!

Ik ben nieuw in de fotografie en ga binnenkort mijn eerste spiegelreflex aankopen. Het word de Canon EOS 600D. Maar nu ben ik op zoek naar een goed zoomobjectief. Ze moet allereerst betaalbaar zijn, zeker niet te duur, want ik heb niet zo'n hoog budget.
    Ik dacht de body te kopen met daarbij de Tamron AF 18-200mm ( http://www.kamera-express.be/product...r-di-ii-canon/ )
    Is dit een goede lens ? Is het genoeg om deze als enige aan te kopen ?
    Of hebben jullie betere voorstellen ?
    Ik doe vooral dierenfotografie (in het bijzonder paarden), close-up en actieshots. (bij paardrijden bv.)

Heel erg bedankt alvast

Re: Welk objectief ?

Goed en betaalbaar gaat bij superzooms niet samen. Een superzoom is altijd al een compromis, in de prijsklasse van onder de 200 euro staat je teleurstelling te wachten. Beter de kitlens en een Canon 55-250mm.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oh, oke dankje

Comment

lastig begrip:
        goed zoomobjectief
        Is dit een goede lens ?
        Voor het doel waarvoor dit objectief gemaakt is is ie goed - allround "vakantiekiekjes" -, mijn inziens niet geschikt voor jouw doel, daarvoor zal je toch een grotere inverstering moeten doen dan dat je budget nu is, je kan dan denken aan:
        24-70 2.8L
        70-200 2.8L of 4L
        100-400mm f/4.5-5.6L

of gelijkwaardigs van ander merk

Is het genoeg om deze als enige aan te kopen ?
        1 objectief, dat is iets waar je tezijner tijd achter komt

Comment

Ik zag dat je nog erg jong bent en ik veronderstel dat je budget dus erg beperkt is. Naar mijn mening zal je voor het soort fotografie dat je wil beoefenen niet in 1 keer het ideale materiaal kunnen kopen. Een 70-200 f2.8 en een 17-55 f2.8 of 24-70 f2.8 zijn prijzige lenzen, maar dat zijn wel de lenzen die je nodig hebt. Als je nu een body koopt (600d of d5100 zoals in je ander topic vermeld) met een set kitlenzen bij (18-55mm en een 55-200/300mm) dan heb je wel het zoom bereik dat je nodig hebt maar niet de lichtsterkte. Op die manier kan je al aan de slag in goede licht situaties en kan je ondertussen sparen en zoeken naar de juiste 2dehands lens die je nodig hebt. Ik ben zelf 2 jaar met fotografie bezig en ik heb van het begin gezocht naar 2dehands materiaal dat binnen mijn budget paste en ondertussen heb ik een 50mm f1.8 een 24-70mm f2.8 en een 80-200mm f2.8 voor in het totaal 580eur, maar dat is zoeken en al eens afbieden.

Comment

Dit word ook maar mijn eerste camera en zoek gewone starterslenzen. Ben gewoon amateur hoor
            Nu heb ik eens rondgekeken en de 18-55mm neem ik er zoiezo bij. Heb ook eens wat opgezocht over 55-200 en 70-300mm.
            Deze heb ik gevonden en lijken me wel goed. Welke van de 2 zou het beste zijn ?

Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di LD Macro Canon. De Tamron AF 70-300mm F4-5.6 Di LD is een zoomlens die geschikt is voor allround fotografie. Deze zoomlens...

Canon EF-S 55-250mm - f/4-5.6 IS II. De compacte Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II staat garant voor krachtige teleprestaties. De 4-stops Image...

Oh en nog iets, ik maak meestal foto's op een ''donkere'' locatie. Onder de bomen waar vaak dus wat minder licht is.

Comment

De 600D is een pak minder lichtgevoelig dan de 700D of de 100d.
              De oude 18-55 gebruikt nog een micro-motor ipv. hsm of stm en is optisch ook minder dan de nieuwe stm versie.
              Bij scherpstellen draait de lens nog eens (slecht voor polarisatiefilter gebruik).
              De oude 55-250 is optisch goed, maar heeft dezelfde ' gebreken ' als de kitlens : lens draait mee en gebruikt nog de micro-motor.

Je bent misschien beter af met de 700D of de 100D, dan heb je nog het touchscreen wat toch heel handig is en die zijn véél lichtgevoeliger.
              Als beginner all-round lensje zou ik dan de 18-135 STM aanraden.

De Tamron zoom heeft geen stabilisatie en dat heb je bij die mm's toch wel nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djura' Bekijk bericht
                Dit word ook maar mijn eerste camera en zoek gewone starterslenzen. Ben gewoon amateur hoor
                Nu heb ik eens rondgekeken en de 18-55mm neem ik er zoiezo bij. Heb ook eens wat opgezocht over 55-200 en 70-300mm.
                Deze heb ik gevonden en lijken me wel goed. Welke van de 2 zou het beste zijn ?

Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di LD Macro Canon. De Tamron AF 70-300mm F4-5.6 Di LD is een zoomlens die geschikt is voor allround fotografie. Deze zoomlens...

Canon EF-S 55-250mm - f/4-5.6 IS II. De compacte Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II staat garant voor krachtige teleprestaties. De 4-stops Image...

Oh en nog iets, ik maak meestal foto's op een ''donkere'' locatie. Onder de bomen waar vaak dus wat minder licht is.

Ik ben ook maar een amateur, maar goede lichtsterke lenzen maken het verschil vooral in mindere licht situaties maar ook naar (artistieke) bokeh (wazige achtergrond) en snelheid van focussen.
                In weinig licht ga je met een kitlens (geen vast diafragma f3.5-5.6) ga je sneller in ISO omhoog moeten gaan om voldoende licht te krijgen en ook zal de AF het moeilijker hebben
                de canon lens zal waarschijnlijk iets beter zijn maar ik ken van canon weinig.
                wat dacht je van zoiets zoals ik al zei ik ken en volg canon niet maar die zullen wel vergelijkbare sets verkopen.
                Last edited by kawaracer; 11 december 2013, 14:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
                  De oude 18-55 gebruikt nog een micro-motor ipv. hsm of stm en is optisch ook minder dan de nieuwe stm versie.
                  Bij scherpstellen draait de lens nog eens (slecht voor polarisatiefilter gebruik).
                  De oude 55-250 is optisch goed, maar heeft dezelfde ' gebreken ' als de kitlens : lens draait mee en gebruikt nog de micro-motor.

Je bent misschien beter af met de 700D of de 100D, dan heb je nog het touchscreen wat toch heel handig is en die zijn véél lichtgevoeliger.

De Tamron zoom heeft geen stabilisatie en dat heb je bij die mm's toch wel nodig.
                  Is zo'n touchscreen juist niet vervelend ?

Comment

Lichtgevoelige body,s ? is wat nieuws zeker?

Comment

Mij word vaak gezegd dat de body niet zo belangerijk is, maar de lens.

Comment

Dat klopt. Een Canon 600d (ben ik tevreden van)of een andere 2de hands en dan een paar goede lenzen. Goed glas is zeer voornaam. Ik heb de 70-200l f4 is en ben daar zeer tevreden van zolang er genoeg licht is. Een lichtgevoeliger lens is natuurlijk ook prijziger.

Comment

Ik heb nu niet echt het buget om een lichtgevoelige lens te kopen. Ik zal eens eens uitzoeken hoe de 18-55mm lens werkt. Dan zie ik verder. Ik kan nu een goedkoop pakket kopen, maar daar zit de 18-55 DC is, is er heel veel verschil in met de IS ?

Comment

Ging jij nu geen nikon kopen?
                            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Ik vrees dat ik het toch niet helemaal eens ben met jou.
                              De 100D en 700D hebben voor zover ik weet nog altijd dezelfde herkauwde sensor als de 550D/600D/650D/60D/7D, toch wat ruisprestaties betreft. Misschien is de jpeg verwerking wel iets beter, maar ik zou ze in ieder geval niet als "veel lichtgevoeliger" beschrijven.

Je hebt wel gelijk dat die goedkope lenzen hun gebreken hebben qua scherpstelling, maar dat is nu eenmaal zo met een beperkt budget. Het zal nog altijd mogelijk zijn om er goede foto's mee te nemen. Gebruik pola is waarschijnlijk irrelevant voor TS zijn interesses.

Misschien is het interessant om een tweedehands 550D op de kop te tikken en met het uitgespaarde geld betere objectieven te kopen. Dit kan ook via konijnenberg, kamera express en cameranu, mocht tweedehands jou afschrikken.

Comment

Working...
                              X