Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk objectief ?

Hallo!

Ik ben nieuw in de fotografie en ga binnenkort mijn eerste spiegelreflex aankopen. Het word de Canon EOS 600D. Maar nu ben ik op zoek naar een goed zoomobjectief. Ze moet allereerst betaalbaar zijn, zeker niet te duur, want ik heb niet zo'n hoog budget.
    Ik dacht de body te kopen met daarbij de Tamron AF 18-200mm ( http://www.kamera-express.be/product...r-di-ii-canon/ )
    Is dit een goede lens ? Is het genoeg om deze als enige aan te kopen ?
    Of hebben jullie betere voorstellen ?
    Ik doe vooral dierenfotografie (in het bijzonder paarden), close-up en actieshots. (bij paardrijden bv.)

Heel erg bedankt alvast

Re: Welk objectief ?

Goed en betaalbaar gaat bij superzooms niet samen. Een superzoom is altijd al een compromis, in de prijsklasse van onder de 200 euro staat je teleurstelling te wachten. Beter de kitlens en een Canon 55-250mm.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oh, oke dankje

Comment

lastig begrip:
        goed zoomobjectief
        Is dit een goede lens ?
        Voor het doel waarvoor dit objectief gemaakt is is ie goed - allround "vakantiekiekjes" -, mijn inziens niet geschikt voor jouw doel, daarvoor zal je toch een grotere inverstering moeten doen dan dat je budget nu is, je kan dan denken aan:
        24-70 2.8L
        70-200 2.8L of 4L
        100-400mm f/4.5-5.6L

of gelijkwaardigs van ander merk

Is het genoeg om deze als enige aan te kopen ?
        1 objectief, dat is iets waar je tezijner tijd achter komt

Comment