Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-200mm F3.5-6.3 II DC OS HSM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 18-200mm F3.5-6.3 II DC OS HSM

hallo allemaal,

thevens mijn groeten hier aan iedereen op het forum want ben hier nog niet zolang actief
    hoop hier veel info en tips te kunnen vergaren want daar ga het toch eigelijk allemaal om

nu heb ik toch een vraag waar ik niet uitkom en misschien dat jullie kunnen helpen hiermee

ik zou graag willen weten wat jullie vinden van de Sigma 18-200mm F3.5-6.3 II DC OS HSM
    deze zou mijn canon 18-135 moeten gaan vervangen op een 60D
    ik heb al verschillende info gezocht op het net en het zou een goede allround lens moeten zijn, klopt dit ?
    misschien heeft iemand hier deze lens? of andere die de lens kennen

mvg marc

Re: Sigma 18-200mm F3.5-6.3 II DC OS HSM

En waarom niet de nieuwere Sigma 18-250mm/3.5-6.3 DC Macro OS HSM Canon, momenteel een cashback van 30 euro op die lens zodat die uiteindelijk maar rond de 339 euro gaat uitkomen. Dan heb je een lens die iets dichterbij foto's kan nemen (pseudo macro noem ik dat)

een testje : http://www.dpreview.com/lensreviews/...3-os-hsm-macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canon-user Bekijk bericht
      hallo allemaal,

thevens mijn groeten hier aan iedereen op het forum want ben hier nog niet zolang actief
      hoop hier veel info en tips te kunnen vergaren want daar ga het toch eigelijk allemaal om

nu heb ik toch een vraag waar ik niet uitkom en misschien dat jullie kunnen helpen hiermee

ik zou graag willen weten wat jullie vinden van de Sigma 18-200mm F3.5-6.3 II DC OS HSM
      deze zou mijn canon 18-135 moeten gaan vervangen op een 60D
      ik heb al verschillende info gezocht op het net en het zou een goede allround lens moeten zijn, klopt dit ?
      misschien heeft iemand hier deze lens? of andere die de lens kennen

mvg marc
      Die Sigma is weggegooid geld want voegt amper telebereik toe en is ook niet erg goed op 200mm.

Koop er een telezoom BIJ van 70-300 of zoiets, DAAR heb je wat aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
        Die Sigma is weggegooid geld want voegt amper telebereik toe en is ook niet erg goed op 200mm.

Ook mijn idee. Ik heb deze 18-200 en dit is zeker geen slechte lens als je rekening houdt met zijn tekortkomingen; mindere scherpte, minder contrast,... Ik gebruik deze enkel als wandel- en feestjeslens. Maar als je al een 18-135 hebt is het extra telebereik niet echt groot, en kwalitatief is het zeker geen verbetering.
        Houd je 18-135 en spaar een 70-200, een 70-300, of zelfs een 100-400 bij elkaar.

groeten,
        geert

Comment

En Marc, wat ga je doen?
          Ik heb ook interesse in deze lens maar ik twijfel. Ik heb momenteel een 18-105mm op mijn Nikon en ik moet voor de fotografieschool een opdracht doen maar met mijn lens haal ik het niet. Als ik bv een close-up wil nemen van een sjaal gaat dat niet. Ik krijg dat niet scherpgesteld. Het zal wel aan mij liggen zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht

en helemaal mee eens.
            heb na 3 maanden mijn Sigma 18-200mm snel verkocht.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dan ben je toe aan een macro-lens - of gewoon tussenringen (als het occasioneel gebruik is - in combinatie met een goedkope 50mm f1.8 2dehands of zo??? ).

Comment

Working...
              X