Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autofocus Nikon 70-200 VRII werkt niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Autofocus Nikon 70-200 VRII werkt niet

Ik heb hier een 70-200 VRII liggen die al een hele tijd perfect dienst doet. Na heb enkele weekjes in de kast te laten liggen, had ik hem vandaag nodig, maar de autofocus werkt niet meer.

Ik heb hem zowel op mijn D3 als D3s geprobeerd, dus aan het toestel ligt het niet. Verder werkt de autofocus op de andere lenzen wel.

Vooraleer ik informeer voor herstelling, heeft er iemand een idee om dit probleem op te lossen? Eventueel tips?

Re: Autofocus Nikon 70-200 VRII werkt niet

verzet het knopje, manueel - automatisch eens enkele malen? (op de lens)
    en dan kan je ook je contacten van je lens met alcohol reinigen...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Kan veel zijn hé, het kan ook een van de focus lock knopjes zijn dat blijft zitten,
      in het slechtste geval AF motor.

Comment

Hi,
        Troost-post:
        Een jaar of 4 geleden kocht ik een Canon 70-200 L F4 en gebruikte hem enkele keren.
        Het is een stevige L lens, ziet er uit als nieuw, en stond 95% van de tijd netjes in de kast, droog, zonder te vallen, enz...

Nu blijkt plots dat de autofocus met geen mogelijkheid aan het werk te krijgen is, op 4 verschillende bodys geprobeerd.
        Dus als lenzen nu al stuk gaan door ze gewoon in de kast te laten staan, is het heel triestig gesteld met kwaliteitsnormen.
        Huidige 2de handsprijs is +/-* 250 euro, volgende week naar tech-repair, maar denk niet dat ik de kosten ga dekken :-(
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

Comment

Na 2 dagen, offerte van tech-repair om te repareren.

De focus unit moet VERVANGEN worden. Dus niet evenjtes smeren of zo, vervangen.
          Gaat dus volledig stuk van in de kast te staan! Prijs: 343 euro.

Dat is meer dan je er 2de hands voor kan krijgen.
          Als ik wil terug hebben : 66 euro !
          Gevolg: laten vernietigen door tech-repair. Kost = 0 euro.....
          DPaul - A.FIAP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht

Als ik wil terug hebben : 66 euro !
            Gevolg: laten vernietigen door tech-repair. Kost = 0 euro.....
            Dan hebben ze weer wat reserve onderdelen gratis van jou gekregen (als ze bij een reparatie nieuwe lenselementen gebruiken of onbeschadigde uit jouw 70-200, het verschil zal niemand zien...).
            Ze zullen die niet zomaar in de afvalcontainer gooien.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik vraag me inderdaad af of ik een bewijs kan krijgen dat hij vernietigd is.
              Of misschien kan ik hem zelf vernietigen ?

Het ding ziet er nagelnieuw uit. Ik kan niet begrijpen dat een scherpstelmotor kapot gaat van rechtop in de kast te staan.
              DPaul - A.FIAP

Comment

Ik vraag me inderdaad af of ik een bewijs kan krijgen dat hij vernietigd is.
                Dat zal niet gebeuren daar uw lens als partdonor zal dienen ... is ook de reden dat U de bestekkosten niet moet betalen ... heb hier nog een doos staan met partsdonors komend van de opkoper van het faillisement van ETB, de voorganger van Techrepair ... is ook ecologisch zinvol

Comment

Hi,
                  Troost-post:
                  Een jaar of 4 geleden kocht ik een Canon 70-200 L F4 en gebruikte hem enkele keren.
                  Het is een stevige L lens, ziet er uit als nieuw, en stond 95% van de tijd netjes in de kast, droog, zonder te vallen, enz...

Nu blijkt plots dat de autofocus met geen mogelijkheid aan het werk te krijgen is, op 4 verschillende bodys geprobeerd.
                  Dus als lenzen nu al stuk gaan door ze gewoon in de kast te laten staan, is het heel triestig gesteld met kwaliteitsnormen.
                  Huidige 2de handsprijs is +/-* 250 euro, volgende week naar tech-repair, maar denk niet dat ik de kosten ga dekken :-(
                  Wat maakt het uit dat hij defect is als je hem toch nooit gebruikt. Het lijkt mij ook niet slim om de garantie te laten verlopen door dat ding vier jaar in de kast te laten liggen.
                  Het falen van de autofocus is blijkbaar van nieuw af een fabrieksfout waar je na de garantieperiode pas achter komt. Hoelang duurt de garantie op Canon objectieven? (die is bij Tamron 5 jaar)
                  Last edited by Eenbes; 5 december 2013, 14:09.

Comment

Een tweedehands Nikon 70-200 VRII voor minder dan 343 euro? Kan je mij dat adres eens bezorgen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
                      Een tweedehands Nikon 70-200 VRII voor minder dan 343 euro? Kan je mij dat adres eens bezorgen?
                      DPaul heeft het over een Canon lens.. gaat hier over 2 ervaringen met 2 lenzen door elkaar..
                      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Working...
                      X