Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 24mm f2.8 of 28mm f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 24mm f2.8 of 28mm f2.8

Dag allemaal,

Feesten komen eraan en ik ben wat aan het rondkijken om een nieuwe lens toe te voegen aan mijn collectie. Op dit moment bezit ik een Tamron 70-300mm voor het lange afstandswerk. En de Nikon 35mm f1.8 voor het werk met wat minder afstand tussen.

Ik was aan het denken om dus een groothoeklens aan te schaffen. Echter ben ik er nog niet uit dewelke. De 28mm lijkt me mss een slechte investering omdat ik nauwelijks het verschil zal zien met mijn 35mm, maar dat kan ik van de 24mm ook zeggen. Welke van de twee zou de beste aanvulling zijn bij mijn andere lenzen?

Of kies ik misschien toch maar beter voor een 12-24mm of iets in die aard als groothoek?

Re: Nikon 24mm f2.8 of 28mm f2.8

ik heb de 24mm en vind het een fijne lens... de 28mm heeft niet zo'n beste kritiek...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik vind de 18-55 VR niet slecht als breedhoek/standaardlens. Dankzij de VR win je ook weer een paar stops, meer dan wat de f/2.8 je geeft (ten opzichte van f/4 op de 18-55).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        ik heb de 24mm en vind het een fijne lens... de 28mm heeft niet zo'n beste kritiek...
        Dat had ik idd ook al gehoord, is niet dat het een slechte lens is, maar er bestond beter voor hetzelfde geld.

Ja die 18-55mm heb ik idd ook van gehoord dat ie eigenlijk helemaal niet slecht is. Enige vraag die me rest is dan, ik ben vaak met een polarisatiefilter bezig, hebben die paar stops meer van de F2.8 dan niet meer invloed dan de f4 (laagste dan nog) 18-55?

Comment

Hangt er allemaal van af wat en hoe je wilt fotograferen... Een vr is niet hetzelfde als een f2.8 Lens... Vr zorgt voor antibibber... Terwijl een f2.8 een groter diafragma biedt! Een prime tov. Zoomlens... Aan jou de keuze
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik zou eerder een 24mm nemen dan een 28mm. Veel leuze heb je in dit segment niet. Wel kun je ook overwegen om een Tamron of Sigma 17-50mm te kopen. Die zijn ook zo slecht nog niet en regelmatig in dezelfde prijsklasse te vinden.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Working...
            X