Omdat ik al een tijdje speel met de gedachte om ook zo'n extreem lichtsterk objectief met de erbij horende superbokeh aan te schaffen, ben ik eens even gaan rondneuzen bij reviewers. Nikon vind ik sowieso wel erg duur en dus ging ik eens kijken bij de Sigma concurrentie. In deze review staat iets heel interessants dat ik niet wist: ook met een perfect op elkaar afgestemd combo lens/body kun je toch slechte focus hebben, ten gevolge van de eigenschap die contrast detect nu eenmaal heeft. Kies je voor één van de buitenste focuspunten, dan zal contrast detect consequent naar het beste contrast zoeken, en dat is zo'n geval soms iets groter in een net iets out of focus toestand met softfocus tot gevolg.
Verder zoekend naar vergelijkend onderzoek tussen Nikon/Sigma deed mij ook op dit forum terechtkomen, lees halverwege de pagina de bijdrage van emdeklerk: bepaald verontrustend en het zet mij niet aan om voor de veel duurdere Nikon te gaan.
Walter
P.S.: kan er iemand mij vertellen waarom die hyperlinks niet correct worden weergegeven? Dat was vroeger zo gemakkelijk!
Verder zoekend naar vergelijkend onderzoek tussen Nikon/Sigma deed mij ook op dit forum terechtkomen, lees halverwege de pagina de bijdrage van emdeklerk: bepaald verontrustend en het zet mij niet aan om voor de veel duurdere Nikon te gaan.
Walter
P.S.: kan er iemand mij vertellen waarom die hyperlinks niet correct worden weergegeven? Dat was vroeger zo gemakkelijk!
Comment