Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 85mm f 1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 85mm f 1.4

Omdat ik al een tijdje speel met de gedachte om ook zo'n extreem lichtsterk objectief met de erbij horende superbokeh aan te schaffen, ben ik eens even gaan rondneuzen bij reviewers. Nikon vind ik sowieso wel erg duur en dus ging ik eens kijken bij de Sigma concurrentie. In deze review staat iets heel interessants dat ik niet wist: ook met een perfect op elkaar afgestemd combo lens/body kun je toch slechte focus hebben, ten gevolge van de eigenschap die contrast detect nu eenmaal heeft. Kies je voor één van de buitenste focuspunten, dan zal contrast detect consequent naar het beste contrast zoeken, en dat is zo'n geval soms iets groter in een net iets out of focus toestand met softfocus tot gevolg.
    Verder zoekend naar vergelijkend onderzoek tussen Nikon/Sigma deed mij ook op dit forum terechtkomen, lees halverwege de pagina de bijdrage van emdeklerk: bepaald verontrustend en het zet mij niet aan om voor de veel duurdere Nikon te gaan.

Walter

P.S.: kan er iemand mij vertellen waarom die hyperlinks niet correct worden weergegeven? Dat was vroeger zo gemakkelijk!
    Last edited by Phororhacos; 27 november 2013, 17:39.
    D850

Re: Sigma 85mm f 1.4

Uw link naar "deze" werkt niet.
    Voor aankopen van een nieuw objectief vertrouw ik op DXO mark.
    Ik heb de 85mm 1.4 AFS van Nikon gekocht en ben er wel te tevreden over.
    Volgens DXO mark het objectief met de beste technische fiche ( van alle geteste objectieven! )
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
      Voor aankopen van een nieuw objectief vertrouw ik op DXO mark.
      Ik heb de 85mm 1.4 AFS van Nikon gekocht en ben er wel te tevreden over.
      Volgens DXO mark het objectief met de beste technische fiche ( van alle geteste objectieven! )
      Persoonlijk vertrouw ik niet zo op DXO mark. De test van de 70-200 II stonden haaks op andere testen van de andere grote test sites. Zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen. Ik zou zelf dus niet blind gaan varen op wat van test site dan ook. Ik persoonlijk maak geen foto's van MTF charts etc etc ;-)

Ik zou enkel afgaan op eigen ervaring. Uiteindelijk draait het hier echt om. Wellicht zie je mogelijkheid om deze eens te testen op je eigen toestel in de winkel. Eventueel een dag huren/lenen.

Comment

Als je wil kan je die Sigma (Nikon vatting uiteraard) wel eens proberen bij mij thuis hoor maar wel pas na 18 december. Geef maar een PM als er interesse is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
          het gaat om deze link.

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Als je wil kan je die Sigma (Nikon vatting uiteraard) wel eens proberen bij mij thuis hoor maar wel pas na 18 december. Geef maar een PM als er interesse is.
          Dat is nu eens heel vriendelijk zie, ik stuur je een PM.

Tegelijk stel ik vast dat BD wel een beetje lijkt te verwateren op gebied van technische discussies, een gegeven als dit zou vroeger toch geanimeerde discussies over focussen en het wel en wee van fase detectie hebben opgeleverd?

Walter
          Last edited by Phororhacos; 27 november 2013, 17:30.
          D850

Comment

Ik heb een tijdje gefotografeerd met een Sigma 85 mm 1.4. Ik was aardig onder de indruk! Ik zou hem meteen kopen ware het niet dat ik 85 mm vaak wat krap vind voor portretwerk.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Working...
            X