Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PRIME ooh PRIME .... Nikkor 24mm f.2.8 D OF Nikon AF-D 85mm f.1.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PRIME ooh PRIME .... Nikkor 24mm f.2.8 D OF Nikon AF-D 85mm f.1.8

Hey,
    Ik gebruik een Nikon D7000 als body en ben een grote fan van Primes..
    Een zoom is misschien handiger als je niet de tijd (of zin) hebt om altijd van lens te switchen, maar ik ben verslaafd aan dat prachtige beeld van een Prime..

Nu ik ben een 22 jarige STUDENT en mijn budget is dus gering... maar ik zou zo enorm graag een 3e prime in men bezit hebben, maar ik weet niet welke voor mij het meest praktisch zal zijn...

In mijn camerazak zit het volgende :
    Nikon D7000
    * Nikon 18-105mm Kit lens
    * Nikkor 35mm 2.0D
    * Nikkor 50mm 1.8G
    * Nikon SB700

Ik speel nu met het idee mijn Kit lens te verkopen en dat geld bij te leggen om dan oftewel de 24 of de 85mm aan te schaffen..

Ik hou van portret fotografie( buiten,binnen & weinig licht) en urban streat fotografie.
    Met dat in men achterhoofd... wat denken jullie dat het best is en waarom?
    A. Kit lens verkopen en 24mm aanschaffen?

B.Idem, maar 85mm aanschaffen ?

C. Kit lens houden, langer sparen en 24 of 85mm aanschaffen? welke en waarom?

Ik hoop echt dat er iemand is dat me uit de nood kan helpen met deze keuze.. IK heb geen budget om ultra dure lenzen te kopen of om elke maand een nieuwe te kopen, daarom dat ik de raad broodnodig heb!

Dank bij voorbaat.

Mvg,
    Tom H.

Re: PRIME ooh PRIME .... Nikkor 24mm f.2.8 D OF Nikon AF-D 85mm f.1.8

50mm en kit lens verkopen en een 85 f1.8G en 24 in de plaats... dan heb je een 24, 35 en 85... ideaal... voor straat en portretfotografie.
    Last edited by d_oracle; 24 november 2013, 13:31.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Je hebt nog jaren de tijd Tom, enkele jaren geleden was het ook een droom ooit de gouden drieling
      van Nikon te bezitten (24mm-35mm en 85mm f1.4) en dan ook nog eens de 50mm,
      alle zoomobjectieven zijn hier de deur uit, en nog geen moment spijt van gehad, integendeel,
      mijn D800 geeft mij natuurlijk wel de vrijheid van wat te kunnen croppen, wat het gemis aan
      zoom objectieven voor een groot stuk kan oplossen.

Comment

Wat wil je eigenlijk fotograferen? Portret?
        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Portret en straatfotografie voornamelijk.

Ik leg heel graag he dagdagelijks leven vast.. Camera nemen de stad in gaan en als ik iets leuks tegenkom ..Shoot. Architectuur ook wel eens.
          En met de 2 primes die ik momenteel bezit is dit een geweldige bezigheid... niet zomaar aan het zoom-wieltje draaien, maar zelf bewegen en nadenken over je foto.. da is wat ik graag doe.

Dit is bvb wat werk met men primes :

Comment

Ja het is altijd moeilijk om te wachten.. maar bedankt voor je visie !

Die eerste is dan wel een zoom lens ? die 24-35, of bedoel je gewoon de Primes 24;35 & 85 ? Want er is ook een 20-35mm zoom... Maarja zooms wil ik liever niet

Ja idd je cropfactor met je D800 is natuurlijk wel een handig pluspuntje.. op men D7000 is dit ook zeker niet slecht, maar ja een D800 is nog net wel iets anders...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Je hebt nog jaren de tijd Tom, enkele jaren geleden was het ook een droom ooit de gouden drieling
              van Nikon te bezitten (24mm-35mm en 85mm f1.4) en dan ook nog eens de 50mm,
              alle zoomobjectieven zijn hier de deur uit, en nog geen moment spijt van gehad, integendeel,
              mijn D800 geeft mij natuurlijk wel de vrijheid van wat te kunnen croppen, wat het gemis aan
              zoom objectieven voor een groot stuk kan oplossen.

Die eerste is dan wel een zoom lens ? die 24-35, of bedoel je gewoon de Primes 24;35 & 85 ? Want er is ook een 20-35mm zoom... Maarja zooms wil ik liever niet

Ja idd je cropfactor met je D800 is natuurlijk wel een handig pluspuntje.. op men D7000 is dit ook zeker niet slecht, maar ja een D800 is nog net wel iets anders...

Comment

Heb je ook al ervaring met Nikon AIS of E objectieven?
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Heb je ook al ervaring met Nikon AIS of E objectieven?
                  Neen, waarom relevant ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomH. Bekijk bericht
                    Neen, waarom relevant ?
                    Omdat je dan voor weinig geld je mogelijkheden kunt uitbreiden met bv een 28mm of een 100mm.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Neen, waarom relevant ?
                      Omdat je dan voor weinig geld je mogelijkheden kunt uitbreiden met bv een 28mm of een 100mm.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Ja Tom, allemaal primes, KLIK anders zou den het ook geen f1.4 kunnen zijn hé.

Comment

Working...
                        X