Hey,
Ik gebruik een Nikon D7000 als body en ben een grote fan van Primes..
Een zoom is misschien handiger als je niet de tijd (of zin) hebt om altijd van lens te switchen, maar ik ben verslaafd aan dat prachtige beeld van een Prime..
Nu ik ben een 22 jarige STUDENT en mijn budget is dus gering... maar ik zou zo enorm graag een 3e prime in men bezit hebben, maar ik weet niet welke voor mij het meest praktisch zal zijn...
In mijn camerazak zit het volgende :
Nikon D7000
* Nikon 18-105mm Kit lens
* Nikkor 35mm 2.0D
* Nikkor 50mm 1.8G
* Nikon SB700
Ik speel nu met het idee mijn Kit lens te verkopen en dat geld bij te leggen om dan oftewel de 24 of de 85mm aan te schaffen..
Ik hou van portret fotografie( buiten,binnen & weinig licht) en urban streat fotografie.
Met dat in men achterhoofd... wat denken jullie dat het best is en waarom?
A. Kit lens verkopen en 24mm aanschaffen?
B.Idem, maar 85mm aanschaffen ?
C. Kit lens houden, langer sparen en 24 of 85mm aanschaffen? welke en waarom?
Ik hoop echt dat er iemand is dat me uit de nood kan helpen met deze keuze.. IK heb geen budget om ultra dure lenzen te kopen of om elke maand een nieuwe te kopen, daarom dat ik de raad broodnodig heb!
Dank bij voorbaat.
Mvg,
Tom H.
Ik gebruik een Nikon D7000 als body en ben een grote fan van Primes..
Een zoom is misschien handiger als je niet de tijd (of zin) hebt om altijd van lens te switchen, maar ik ben verslaafd aan dat prachtige beeld van een Prime..
Nu ik ben een 22 jarige STUDENT en mijn budget is dus gering... maar ik zou zo enorm graag een 3e prime in men bezit hebben, maar ik weet niet welke voor mij het meest praktisch zal zijn...
In mijn camerazak zit het volgende :
Nikon D7000
* Nikon 18-105mm Kit lens
* Nikkor 35mm 2.0D
* Nikkor 50mm 1.8G
* Nikon SB700
Ik speel nu met het idee mijn Kit lens te verkopen en dat geld bij te leggen om dan oftewel de 24 of de 85mm aan te schaffen..
Ik hou van portret fotografie( buiten,binnen & weinig licht) en urban streat fotografie.
Met dat in men achterhoofd... wat denken jullie dat het best is en waarom?
A. Kit lens verkopen en 24mm aanschaffen?
B.Idem, maar 85mm aanschaffen ?
C. Kit lens houden, langer sparen en 24 of 85mm aanschaffen? welke en waarom?
Ik hoop echt dat er iemand is dat me uit de nood kan helpen met deze keuze.. IK heb geen budget om ultra dure lenzen te kopen of om elke maand een nieuwe te kopen, daarom dat ik de raad broodnodig heb!
Dank bij voorbaat.
Mvg,
Tom H.
Comment