Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veel mm's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • veel mm's

    hallo

    hoe krijg ik het voor mekaar om zoveel mogelijk mm's te bekomen op een 7D?
    het scherpste en het voordeligste. heb nu de 100-400. wil mij wat verbeteren in vogelfotografie.
    wat doet een 300 of 400 met een 1.4 of 2.0 converter met de autofocus op de 7d?
    vriendelijke groeten nikolaos

  • #2
    Re: veel mm's

    Heel veel mm is heel veel geld, zo simpel is het.
    Of je moest tevreden zijn met een matige kwaliteit en gaan prutsen met converters. Converters zijn goed als je goede converters gebruikt op hiervoor aangewezen objectieven en hiermee bedoel ik lichtsterke objectieven. Ik denk niet dat die 100-400 die je daar vernoemd een 2.8 uitvoering is.

    Comment


    • #3
      Re: veel mm's

      De beste resultaten (dwz de meeste details na uitvergroting) krijg ik met de 7D op ISO 200 en de 400 f:5.6 zonder extender.
      Uit de hand of op statief, rijstzak ed naargelang het beschikbare licht en de beweging van het onderwerp.
      Een f:5.6 zonder IS laat je best thuis bij slecht weer, de 100-400 geeft je wat meer mogelijkheden.

      Als de vogel dichtbij genoeg is hoeft dit geen mindere kwaliteit te geven, je moet aannemen dat je aan veel vogels niet aankan, of dat er niet genoeg licht is.
      Gezien de grote afstanden op de meeste plaatsen en het dikwijls sombere weer bots je na veel geld uitgeven toch weer op deze beperking.

      Comment


      • #4
        Re: veel mm's

        Dus? ISO zo vaak mogelijk op 200. 100-400 niet volledig inzoemen of zit daar al met scherpte verlies. Welk diafragma 6.3 of 7.1? Geduld en mooi weer?
        Bedankt voor reacties

        Comment


        • #5
          Re: veel mm's

          Ook eens kijken wat een extender doet met de AF...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: veel mm's

            Zou ik ook graag weten. Na zoveel te hebben gelezen weet ik niet meer wat werkt op een 7d.

            Comment


            • #7
              Re: veel mm's

              Oorspronkelijk geplaatst door nikolaos Bekijk bericht
              Zou ik ook graag weten. Na zoveel te hebben gelezen weet ik niet meer wat werkt op een 7d.
              Gouden tip: Enkel extenders op f/2.8 lenzen en f/4 supertele's. Dit zijn de enige lenzen waarbij je nog degelijke autofocus zal behouden (natuurlijk niet zo goed als naakt, maar bruikbaar).
              Ik weet niet precies welke lenzen en TC-combinaties goed werken met de 7D, want heb nog nooit een Canon TC gebruikt.
              Wel weet ik dat een lens-TC-combinatie wel afhankelijk is van body tot body. Bij Canon kan het bijvoorbeeld dat een 50D met een bepaalde combinatie betere resultaten aflevert dan de 7D.

              Comment


              • #8
                Re: veel mm's

                Een canon 300mm f4 + een 2x teleconverter is dat bruikbaar op een 7d?
                Autofocus?

                Comment


                • #9
                  Re: veel mm's

                  Ik heb de ganse weg doorlopen en geloof me: veel mm's en kwaliteit behouden = paar kEur. 300mm f4 en TC gebruik ik soms (Nikon variant) maar dan met een 1.4, een 2.0TC geeft teveel kwaliteitsverlies. Tamron komt binnenkort met een 150-600mm op de markt. Misschien de moeite om te wachten tot hier testen over beschikbaar zijn.
                  D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                  Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                  Flickr - JAlbum

                  Comment


                  • #10
                    Re: veel mm's

                    Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                    Ik heb de ganse weg doorlopen en geloof me: veel mm's en kwaliteit behouden = paar kEur. 300mm f4 en TC gebruik ik soms (Nikon variant) maar dan met een 1.4, een 2.0TC geeft teveel kwaliteitsverlies. Tamron komt binnenkort met een 150-600mm op de markt. Misschien de moeite om te wachten tot hier testen over beschikbaar zijn.
                    Ben ook benieuwd naar zijn prijs.

                    Comment


                    • #11
                      Re: veel mm's

                      En de datum

                      Comment


                      • #12
                        Re: veel mm's

                        Ik gebruik geregeld een 2x TC op mijn Sigma 120-300 f/2.8 OS, dat levert nog degelijke beeldkwaliteit op als de lichtomstandigheden goed zijn en je niet te veel moet croppen. Natuurlijk zal je betere resultaten halen met een 500/600mm f/4, maar dan spreken we ook over andere prijsklasses. Een aantal voorbeelden met 2x TC:


                        Cat by LaurentSt, on Flickr


                        Pied Avocet by LaurentSt, on Flickr


                        Little Rabbit by LaurentSt, on Flickr
                        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: veel mm's

                          Ikzelf werk ook met 7D + 400mm f5.6 en haal naar mijn mening goede resultaten mee. Heb ook al met een 100-400 gewerkt, maar de kwaliteit van die lens is naar mijn mening ondermaats om de 'L' tag te verdienen. Vervang je 100-400 door een vaste 400 en je zult direct een obmerkelijke verbetering vast stellen voor een relatieve spotprijs.
                          Eenmaal je nog meer wilt kijk je al gauw richting de 500mm f4, maar dat is direct een 10 maal zo grote investering (rekening houdend met statief, kop, ...)
                          Er bestaat ook nog een canon 500mm f4.5 dat vaak nog voor een degelijke prijs te krijgen is tweedehands, maar niet meer onderhouden wordt door canon. Heb een vriend die hiermee werkt en uitstekende resultaten boekt (Dit is immers een pro lens van een 20 jaar geleden)

                          Op de 7D werkt de autofocus niet meer door de zoeker zodra je over 5.6 gaat qua maximum diafragma. Dus een 400 5.6 met 1.4 extender resulteert in 8.0, en dus zonder autofocus. Autofocus is live-view blijft wel altijd (traag) werken.
                          Met de 300mm f4.0 heb ik zelf nog niet gewerkt.
                          http://liesenjeroen.wordpress.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: veel mm's

                            Dank je voor de mooie voorbeelden. Zou daar wel blij mee zijn maar denk dat die lens + teleconverter wat boven mijn budget ligt. Behoud je met de kenko wel autofocus?

                            Comment


                            • #15
                              Re: veel mm's

                              Ik heb n sigma 300 mm f2.8 (wel zonder IS) en met de 2x tc geeft die 600 mm voor 'maar' 2000 euro ...

                              Wel beetje chromatische aberratie op f5.6, maar dat verdwijnt bij n smaller diafragma.

                              Uit de hand foto's nemen is wel niet echt aan te raden.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X