Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop vervanging kitlens 18-55mm voor een Nikon D5200

Oorspronkelijk geplaatst door Sarah_P Bekijk bericht
    Ik heb dan de Nikon AF-S 55-300mm F4.5-5.6G ED VR DX op 't oog. Wat denken jullie van deze lens? Kan het kwaad dat de F waarde (4.5) redelijk hoog ligt
    correcte keuze... een lichtgevoeligere lens is direct vele malen duurder... Deze lens is best ok, elke lens heeft z'n beperkingen... leer hier mee fotograferen...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

...omdat de prijzen van de bovengenoemde lenzen wel duur zijn ...
      das een leuke..?
      ---
      maar misschien is een 28-80mm wat.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ga voor de 18-105 of de 18-200 maar ga voor de NIKON.
        Ik zie regelmatig de foto's die er in onze club binnengebracht worden die met deze lenzen gemaakt zijn en die mogen gerust getoond worden, zelfs van die 18-200 (ondanks de negatieve kritiek die er gegeven wordt op deze superzooms).

Comment

Mijn strategie is altijd geweest : "investeer in goeie objectieven, en niet in een body". Sedert mijn D70 heb ik dat ook gedaan. De lenzen die ik nu nog in mijn bezit heb, heb ik ondertussen al wat ge-updated met de opbrengst van oudere exemplaren. Dat je geen winst doet is nogal normaal, maar als je na 5 à 10 jaar gebruik nog 70% van je investering kunt terughalen is dit een goeie zaak. En bovendien, en dat mag ook gezegd worden, je helpt beginners om deftig materiaal te kopen aan een interessante prijs. Begrijp mij hier niet verkeerd, daarvoor doe je het in eerste instantie niet. Je eerste investeringen doen natuurlijk wat pijn, maar eens je weg bent... Zo zie ik het, maar anderen zullen mij hier allicht in tegenspreken.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het is een hele moeilijk keuze geweest maar ik ga toch voor een aanvulling gaan voor mijn 18-55mm lens, de 55-300mm!

Iedereen heel hard bedankt voor de goede raad!

Groetjes, Sarah

Comment

identieke kwaliteit als de 18-55 de 55-300 is ook maar een kitlens verwacht dus nu niet dat je foto,s heel veel beter gaan zijn.
              En als totale leek zijn deze objectieven goed zo simpel is het degene die het knopje indrukt heeft genoeg invloed om hier deftig werk mee te laten zien.

Comment

Nu zou ik graag een lens willen met een verder bereik.
                Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                identieke kwaliteit als de 18-55 de 55-300 is ook maar een kitlens verwacht dus nu niet dat je foto,s heel veel beter gaan zijn.
                Was dat dan gevraagd? de TS heeft duidelijk gevonden wat ze vroeg...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ja als de 18-55 een vergissing is is de 55-300 dat ook ,kwalitatief niet beter is ook geen vervanging kitlens wat duidelijk in de vraag staat .
                  Dit is gewoon een 2de kitlens met een groter bereik niet meer of minder.

Voor een paar euro meer een 2dehands 18-200 vr 1 was wel een vervanging geweest.
                  het ellendigste van de 55-300 is de snelheid focust tergend langzaam heb ze zelf gehad niet van horen zeggen zoals hier nogal eens uitspraken geformuleerd worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                    Ja als de 18-55 een vergissing is is de 55-300 dat ook ,kwalitatief niet beter is ook geen vervanging kitlens wat duidelijk in de vraag staat .
                    Dit is gewoon een 2de kitlens met een groter bereik niet meer of minder.

Voor een paar euro meer een 2dehands 18-200 vr 1 was wel een vervanging geweest.
                    het ellendigste van de 55-300 is de snelheid focust tergend langzaam heb ze zelf gehad niet van horen zeggen zoals hier nogal eens uitspraken geformuleerd worden

OK, ik vind die 18-200 ook beter dan die twee kitlenzen.

Comment

Working...
                    X