Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300mm APO

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-300mm APO

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een Nikon D3200 gekocht en ben er erg gelukkig mee, maar nu krijg ik wat honger naar een groter zoombereik.

Nu heb ik een tweedehands (budget is jammer genoeg niet erg groot) Sigma 70-300mm APO MACRO 1:4-5.6 D gevonden. Nu, er staat "auto focus" vermeld op het objectief, maar ik vraag me af of dit dan betekent dat er een motor in het objectief zelf zit of dat er gewoon een schroef voorzien is om te laten auto-focussen.

De huidige eigenaar heeft dit altijd gebruikt op een analoge camera... Ik ga sowieso maandag eens gaan kijken, maar als het ding niet auto-focust, vind ik het wat jammer om hem mee te nemen...

Nu, ik zie dat er verschrikkelijk veel verschillende versies gemaakt zijn van deze lens:
    APO en niet-APO: APO is hier de betere
    "gewone" versie, D-versie, DG-versie: wat betekent dit? (DG is die verbeterde coating tegen reflecties, maar wat betekent D dan?)

Ik zie dat er versies te koop staan zonder "auto focus" erop vermeld. Opnieuw vraag ik mij hier dan af of dit betekent of er een motor aanwezig is of niet...

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Re: Sigma 70-300mm APO

Ik vermoed (weet niet zeker) dat het inderdaad om een lens zonder ingebouwde focusmotor gaat.

Los daarvan zou ik voor een dergelijke tele (300mm) toch kiezen voor een lens met beeldstabilisatie (OS bij sigma).
    Zonder beeldstabilisatie ben je,als algemene richtlijn, beperkt tot een sluitertijd van 1 / (focusafstand x cropfactor) om geen bewogen opnames te krijgen. Met beweging bedoel ik hier beweging van de fotograaf, niet van het onderwerp.
    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Re: Sigma 70-300mm APO

Ik denk ook dat de D versie zonder motor gaat zijn, en dus niet autofocust op jouw body.
      Sowieso zou ik niet deze lens kopen.

Wat is je budget ?
      Een 2de hands nikon 70-300Vr gaat rond de 300 EUR.

De tamron 70-300 VC (wel de VC !) is ook goed en kost minder.
      Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Working...
      X