Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Over de kwaliteit van de 16-35 f4.0 AF-s hoef je je geen zorgen te maken, ik heb deze gehad,
en ben eigenlijk van plan deze ooit als enige zoom terug aan te schaffen, maakt wel wat vervorming
op 16mm stand, maar is beter dan de verouderde primes zoals de 18mm en 20mm die Nikon tegenwoordig in zijn gamma heeft.
Waar ik persoonlijk als prime fanaat eigenlijk op hoop, is een lichtsterke 18mm prime, maar het ziet er niet naar uit dat deze er snel zal komen.
De Nikon 14-24 f2.8 is natuurlijk nog iets beter, maar o zo kwetsbaar en een beetje lomp, volgens mij meer geschikt voor interieur,
en (voor mij persoonlijk) minder voor buiten, waar deze nogal gevoelig is voor zijwaards invallend zonlicht.
De 24-70 is ook een machtig goed objectief, maar daarvoor ga ik voor de 1.4 primes, (allemaal een kwestie van voorkeur natuurlijk)
persoonlijk heb ik ze allebei op D700 en gebruik de 16-35mm eigenlijk altijd als het iets breder moet... De 24-70mm enkel voor event fotografie...
echter naast de 16-35mm neem ik ook een portretlens mee 135mm en 85mm...
Bedankt voor jullie antwoorden! Omdat ik toch meer groothoek fotografeer en de kwaliteit van de 16-35 prima is, heb ik deze zojuist voor €862,- bij FotoKlein besteld !
Nogmaals bedankt voor het meedenken!
persoonlijk heb ik ze allebei op D700 en gebruik de 16-35mm eigenlijk altijd als het iets breder moet... De 24-70mm enkel voor event fotografie...
echter naast de 16-35mm neem ik ook een portretlens mee 135mm en 85mm...
Ze zitten steevast allebei in mijn tas als ik ga (landschap) shooten...presteren héél goed.
Keuze moet je maken voor je gebruik.
All round misschien toch beter de 24-70, die ga je dan meer gebruiken.
Succes!
Heb em nu een paar dagen... echt heel tevreden mee! Goede scherpte, contrast etc. Heerlijk lensje, kan ik iedereen aanraden. En het stukje tussen de 35 en 70mm mis ik niet
Comment