Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief tamron/sigma 70-200 2.8 IS vs canon 70-300 f4-5.6 L USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Objectief tamron/sigma 70-200 2.8 IS vs canon 70-300 f4-5.6 L USM

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Voor het fotograferen van bijna alle sportevenementen gebruik ik zelf tegenwoordig eerder de Canon 70-300 L IS, alleen als er erg weinig licht is (indoor zoals judo bijvoorbeeld, en ook voor concertfotografie) gebruik ik de 70-200 f2,8 L IS II.

Voor de foto's die jij wil maken zou ik dus de Canon 70-300 L IS aanraden in plaats van de 70-200 f2,8 lenzen.
    Idd. Heb je de lichtsterkte wel nodig dan de nieuwste Tamron als ik op de reviews af ga.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
      ah ok, en zou ik de F2.8 nodig hebben voor de tak fotografie die ik wens? (sport, rally en uitstapjes (zoo)?

want daar twijfel ik over

groeten
      Ik ben ook een rallyfanaat, ik heb persoonlijk een goedkope 75-300 lens van canon.
      Natuurlijk is 70-200 2.8 zeker te overwegen, vooral als je naar de avond toe foto's wil nemen.
      Neem nu de condroz, rond 17/18 u in de namiddag mag ik al mijn fotoapparaat opbergen.
      Korte sluitertijd en weinig lichtinval nekken mij, daarom is die 2.8 goed en ook superscherp heb ik al gemerkt aan de collega's langs de proeven.

Comment

En hoe is het met de bokeh vande canon 70-300L als je deze gebruikt voor portretten enzo
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Comment

En hoe is het met de bokeh vande canon 70-300L als je deze gebruikt voor portretten enzo
          260 mm f5,6 met de 70-300L IS op een 5D MKIII:

300 mm f5,6

135 mm f4,5
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

AH OK XP das mooi zacht vindk persoonlijk.ik denk dat ik mij deze zal aanschaffen

Comment

Bij de keuze tussen Canon, Sigma en Tamron speelt nog iets anders in het voordeel van Canon.
              Nl. het feit dat de toplenzen L vrij goed regenbestendig zijn.
              Niet voor onderwaterfotografie natuurlijk , maar wel voor buitensporten.
              Is dat ook het geval bij Tamron en Sigma ?

Comment

Nog even een klein vraagje over de canon 70-300L.

mss rare vraag, maar is het mogelijk om een vlinder groot genoeg op beeld te krijgen met deze 70-300L lens?

nu nog wat verder sparen voor deze lens.

bedankt

Comment

Nog even een klein vraagje over de canon 70-300L.

mss rare vraag, maar is het mogelijk om een vlinder groot genoeg op beeld te krijgen met deze 70-300L lens?
                  Het hangt er van af hoe groot de vlinder is, en hoe groot je die in beeld wil krijgen.
                  Voor de blauwtjes zou ik die niet zo snel gebruiken, voor grotere vlinders en libellen kan dat wel, toch op een crop camera.
                  Met een Kenko 1,4x teleconverter krijg je nog 1,4x meer vergroting.

Ik heb even een paar testfoto's gemaakt met de 70-300 op de 700D.
                  De eerste foto is zonder teleconverter, de tweede met de Kenko C-AF1,4xTeleplus MD4.
                  Er is handmatig scherpgesteld (de lens met een goedkope statiefgondel op het statief gemonteerd, die van Canon zelf is véél te duur) met de live view mode (uitvergroot), en de camera is zo gepositioneerd dat de focusring helemaal tot het eindpunt gedraaid was (dichter kan dus niet).
                  De afstand tussen de zonnekap en het onderwerp was 793mm (met en zonder teleconverter, de minimale scherpstelafstand blijft dus behouden met de teleconverter).

Zonder teleconverter:

Met teleconverter:

http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Working...
                  X