Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 17-50 + sigma 50-150 voor canon 1000d en 30/40d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma 17-50 + sigma 50-150 voor canon 1000d en 30/40d

Zoals de titel luid zou ik graag deze lenzen willen aanschaffen voor mijn 1000d, echter ben ik van plan over te stappen op een 30d of 40d.
    De bedoeling is een 24-70 voor de cropbody's en een 70-200 voor de cropbody's.
    Als je de brandpunten van de 17-50 x 1.6 vermenigvuldigt krijg je: 27,2-80. En bij de 50-150 krijg je dan 80-240. Zijn er nog andere opties, ik heb niet de intensie om over te stappen op ff. Ik fotografeer voornamelijk sport en dan met name fietsfotografie
    Ik ben wel van plan de 1000d te behouden als tweede body of als backup body.
    Graag jullie mening over de twee sigma's en dan met name beeldkwaliteit en focussnelheid.
    Alvast bedankt

Re: sigma 17-50 + sigma 50-150 voor canon 1000d en 30/40d

Overstappen op een 30 of 40D zou ik zelf niet zo snel doen. Beeldkwaliteit van de camera's zullen niet veel beter als ze überhaupt beter zijn dan de 1000D. Heb dit zelf eigenlijk nooit echt getest naast elkaar (persoonlijk vond ik de foto's van de 1000D niet minder dan de 40D (bediening van de camera is en blijft een persoonlijke voorkeur)) Ik zou zelf dan eerder door sparen voor 60D of 600D etc ;-)

Persoonlijk zou ik de crop factor loslaten. Voegt het in jou vraag iets toe om de beeldhoek naar FF te berekenen ?

Beide objectieven zullen goed zijn, maar wat versta je onder fiets fotografie. Je maakt foto's van wielrenners die vol gas langs komen rijden of je maakt foto's van fietsen die stil zijn ? Op zich zou dit niet zoveel uit mogen maken. Hier komt ook je eigen techniek om de hoek kijken.

De 50-150 half jaar terug tijdens een workshop even gebruikt en zeker geen verkeerd objectief, was redelijk vlot.

Om te beoordelen of het brandpunt afstand bij jou past. Hiervoor zou ik eens naar de winkel gaan en deze eens op je camera schroeven en dit zelf ervaren. Je zult dan gelijk antwoord kunnen geven op je vraag over de focus snelheid.

Wij kunnen enkel aangeven wat we zelf zouden doen, maar gelukkig zullen de meningen over apparatuur blijven verschillen en hoe deze te gebruiken.

Comment

30d/40d is vooral omdat ik vrij grote handen heb en de 1000d wat aan de kleine is. Ook is het meer van belang dat beide lenzen 2.8 zijn.

Comment

1000D al eens geprobeerd met een batterij grip. Voor aantal mensen is dit een optie ;-)
        Ik zou zelf eerder kijken naar de eerder genoemde camera's

Afhankelijk van je budget kun je de keuzes bepalen. Zet deze voor je zelf op een rijtje en ga de reviews er eens op na slaan. Vast veel informatie te vinden. En dan komt belangrijkste onderdeel het zelf ervaren op je eigen camera. Dit kun je bijvoorbeeld in de winkel doen ?

Je berekend nu de beeldhoek naar FF, maar doe je dit ook met het diafragma ? maar dan nog vraag ik me af wat deze berekening toevoegt op dit moment.

De Sigma 18-35 f/1.8 komt erg goed uit de testen. Zelf even mogen gebruiken op een 7D en zeker niet mis. Deze kan ook een optie zijn in combinatie met een tele die in je budget past met f/2.8

Comment

En de overstap naar een 50d, een nieuwe body is geen optie. Het budget is helaas een beetje beperkt. Budget met body en twee lenzen is ongeveer 1400. Ik wil graag naar de xxd serie overstappen vanwege de grotere grip. Een batterygrip verhelpt de problemen niet voor mij bij de 1000d.
          Wat raden jullie aan eerst nieuwe lenzen of eerst andere body aanschaffen. Of doorsparen en samen aanschaffen. Ik kan de 30/40d tweedehands bij de fotozaak in de buurt kopen.
          M.v.g. colin

Comment

Keuze is geheel aan jou wat je als eerste wenst aan te schaffen. Ik zelf zou eerst objectieven upgraden en door sparen voor een body, maar deze keuze zal per persoon verschillen.

Comment

Ik heb op een cropcamera toch de voorkeur aan een 24-70 en een 70-200 (eigenlijk een 80-200) gegeven voor concerten en wielrennen, ik denk dat je bij wielrennen eerder tele mm te kort komt dan dat je dat je breedhoek mm te kort komt. Dat is mijn idee hé

Comment

Helaas fotografeer ik geen wielrennen maar mountainbike. Dus dan zit ik kort bij de fietsers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door colin beijers Bekijk bericht
                  Helaas fotografeer ik geen wielrennen maar mountainbike. Dus dan zit ik kort bij de fietsers.
                  Dan moet je toch even goed nagaan of testen of de snelheid van focussen goed zit. Ik merk dat mijn sigma 24-70 toch trager is dan de Nikkor 80-200, ze is wel sneller dan de kitlenzen die k heb van Nikon.

Comment

Working...
                  X