Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret lens voor op een canon eos 1100d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portret lens voor op een canon eos 1100d

Hallo

ik ben een pas beginnend amateur fotograaf, en wil me toch graag wat meer verdiepen in het portret/modelfotografie gebeuren.

Ik heb nu een canon EOS100D, met een standard 18-55 kit lens, en een 18-200mm IS zoomlens van canon.
    Maar die laatste maakt de camera wat zwaarder.

Ik zoek dus een lens waarmee ik zowel portret als modelfotografie kan doen, maar toch ook nog mee wat kan zoomen, en eventueel eentje met een IS, daar ik niet altijd op statief zal werken., of hou ik dan beter mij 18-200 IS lens.

mvg

alvast bedankt voor de reacties.

Re: Portret lens voor op een canon eos 1100d

als je ruimte hebt een ef 85 f1.8.
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Geweldige lens en niet duur !
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Je kunt je verdiepen door te oefenen wat je hebt... Je conclusie dat de 18-200 je camera zwaarder maakt klopt; alhoewel het geheel daarna nog steeds vrij licht is.
        IS is met portret/modelfotografie zelden nodig omdat je meestal met voldoende licht werkt.
        Ga je toch een extra objectief kopen dan blijft het crop formaat een probleem omdat daar nog steeds geen specifieke portret objectieven aangeboden worden (behalve voor de dubbel crop Nikon 1 en het M43 formaat en Sony). Voor de hand liggen de 1.8 of 1.4 50mm, de efs 60mm macro en de 1.8 85mm. Ook de sigma 2.8 70mm is zeker niet verkeerd.

Misschien is in jouw geval een Sigma of Tamron 17-50mm 2.8 helemaal niet zo'n gek idee. Je geeft helaas geen budget aan, dan is het altijd lastiger om tips te geven.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Working...
        X