Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens (2 in 1) voor Nikon D3100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens (2 in 1) voor Nikon D3100

Beste,

ik ben nieuw in reflextoestellen en heb me enkele maanden geleden een D3100 gekocht met lens 18-55. Een behoorlijk goed toestel, zeker voor mij.

Nu zoek ik een lens met meer bereik maar minimumafstand 18 zou ik willen behouden.
    Ook moet ik erbij zeggen dat mijn budget beperkt is waardoor ik niet onder Nikon zelf ga zoeken.

Is deze van Tamron een beetje goed:

Of is deze van Sigma beter:

Hebben deze 2 beeldstabilisatie en autofocus motor?

Is er nog ee beter lens in die prijscategorie 200-250 euro?

Vriendelijke groeten,
    Chris.

Re: Lens (2 in 1) voor Nikon D3100

In mijn beleving kan je beter iets aanvullends zoeken op hetgeen je nu al aan bereik hebt: 10-20mm of 70-200/300mm
    18-200mm, vind ik niet echt aanbevelingswaardig, je kan beter in goed glas investeren - lees doorsparen -, heb je meer plezier aan dan je geld 3 keer weg te brengen.

De sigma 18-200mm II heeft
    - beeldstabilisatie aangeduid met OS
    - autofocus motor aangeduid met HSM

Comment

Ik zou zeggen zoek een weinig gebruikte 2e handse Nikon. Veel beter. En anders gewoon een 55-200VR erbij (tweedehands rond de 100 euro) en gewoon lenzen wisselen zoals het bedoeld is.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Die sigma is voor jouw budget dan idd de betere optie als all-round lens.

Comment

Heel erg bedankt voor jullie reacties. I

Comment

Heb zelf ook een Nikon D3100 en de kitlens 18-55. Ook erg tevreden van voor hetgeen ik nodig heb. Heb intussen de lens AF-S Nikkor 55-200 VR bijgekocht (159 Euro bij Konijnenberg) en heb hier ook enkel positieve ervaringen mee.

Comment

Working...
            X