Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron lenzen?

Hallo allemaal,

Ik heb een canon 450D, ik ben zelf een amateur en gebruik mijn camera niet zo heel veel. Vooral omdat mijn laatste lens stuk gegaan is...
    Nu ben ik op zoek naar een nieuwe lens die niet te duur is maar wel goed genoeg is voor mijn amateur foto's.

Ik kwam pas een Tamron lens tegen, en zou graag wat raad willen over deze lens: Tamron AF18-200 mm - f/3.5-6.3 XR Di-II LD Aspherical (IF) Macro
    Ik ken echt niet veel van camera's maar deze heeft een grotere zoom dan ik eerst had (18-55mm) en dit leek me erg interessant. (Kost +/- 200 euro)

Kan iemand me wat helpen? Of een andere lens voorstellen die beter is (wel in ongeveer dezelfde prijscategorie)

Groetjes
    Lotte

Re: Tamron lenzen?

Ik heb deze lens ook, was m'n allereerste lens die ik had. Het voordeel van deze lens is dat hij op alle gebieden inzetbaar is. Of je nu heel hard wilt inzoomen op iets of net niet. Met deze lens heb je het allemaal. Voor een beginnende fotograaf is het volgens mij een redelijk goeie lens. Echter, verwacht er ook geen mirakels van! Toen ik enkel nog maar deze lens had, vond ik het een fantastisch ding. Maar wanneer ik mezelf een andere lens aankocht, merkte ik pas z'n vele "gebreken". De lens zelf is niet van de snelste en ook niet van de scherpste.
    Maar je zegt het al zelf. Je gebruikt je camera niet zo heel veel. Het zou mij dan ook dom lijken om heel veel geld aan een lens te besteden. Ik kan alleen zeggen dat ik vroeger, toen ik nog onwetend was, wel enorm veel plezier heb gehad aan deze lens. Nu komt hij echter nog maar zelden uit de kast.

Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Comment

Als je bij één objectief wenst te blijven waarom de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS niet?