Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron lenzen?

Hallo allemaal,

Ik heb een canon 450D, ik ben zelf een amateur en gebruik mijn camera niet zo heel veel. Vooral omdat mijn laatste lens stuk gegaan is...
    Nu ben ik op zoek naar een nieuwe lens die niet te duur is maar wel goed genoeg is voor mijn amateur foto's.

Ik kwam pas een Tamron lens tegen, en zou graag wat raad willen over deze lens: Tamron AF18-200 mm - f/3.5-6.3 XR Di-II LD Aspherical (IF) Macro
    Ik ken echt niet veel van camera's maar deze heeft een grotere zoom dan ik eerst had (18-55mm) en dit leek me erg interessant. (Kost +/- 200 euro)

Kan iemand me wat helpen? Of een andere lens voorstellen die beter is (wel in ongeveer dezelfde prijscategorie)

Groetjes
    Lotte

Re: Tamron lenzen?

Ik heb deze lens ook, was m'n allereerste lens die ik had. Het voordeel van deze lens is dat hij op alle gebieden inzetbaar is. Of je nu heel hard wilt inzoomen op iets of net niet. Met deze lens heb je het allemaal. Voor een beginnende fotograaf is het volgens mij een redelijk goeie lens. Echter, verwacht er ook geen mirakels van! Toen ik enkel nog maar deze lens had, vond ik het een fantastisch ding. Maar wanneer ik mezelf een andere lens aankocht, merkte ik pas z'n vele "gebreken". De lens zelf is niet van de snelste en ook niet van de scherpste.
    Maar je zegt het al zelf. Je gebruikt je camera niet zo heel veel. Het zou mij dan ook dom lijken om heel veel geld aan een lens te besteden. Ik kan alleen zeggen dat ik vroeger, toen ik nog onwetend was, wel enorm veel plezier heb gehad aan deze lens. Nu komt hij echter nog maar zelden uit de kast.

Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Comment

Als je bij één objectief wenst te blijven waarom de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS niet?
      Beste combinatie voor iemand die weinig zijn toestel gebruikt en toch veel wilt bereiken: Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Als je het aanbod op de markt bekijkt - zou ik toch eerder richting 18-200 van Sigma gaan kijken, of de behoorlijk prijzigere tamron 18-250 of 18-270 - de sigma 18-250 is ook een optie. Het verschil is al behoorlijk. De 18-200 is geen hoogvlieger - maar je kan er mits afknijpen in open lucht met voldoende licht deftige foto's mee maken. Zelf zou ik eerder naar een duo uitkijken 18-50 - 18-70 + wat langer - of de 18-135 die men voorstelt. Desnoods zoeken naar 2dehandsjes, waarom niet?

Als je per sé een 18-200 wil - zou ik 'm pogen 2dehands te kopen - die kan je regelmatig voor een prikje op de kop tikken van fotografen die toch iets meer wensen. Zelf zou ik niet verder gaan dan een 18-135 tenzij met een nikon (die 18-200 is echt wel een goeie lens), wat de canon 18-135 waard is weet ik niet.

Comment

meestel geld hoe meeer zoom een lens heeft hoe slechter de kwaliteit, met een paar dure uitzonderingen. persoonlijk zou ik iets zoeken dat op gebied van zoom in de 18-135 lijn zit
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Working...
          X