Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200/2.8 APO EX DG OS HSM, 50-150/2.8 APO EX OS of Tamron 70-200/2.8 Di VC?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-200/2.8 APO EX DG OS HSM, 50-150/2.8 APO EX OS of Tamron 70-200/2.8 Di VC?

Hallo iedereen,

Graag had ik jullie advies en ervaringen gehoord mbt bovengenoemde telezoomlenzen.
    Ik ben van plan om een voldoende lichtsterke telelens met een goede prijs/kwaliteit-verhouding aan te kopen?
    Twijfel tussen Sigma en Tamron en ook mbt de brandpuntafstand tussen 70-200(Sigma) of 50-150(Sigma)?.

Ik heb zelf een Nikon D5100 Body (Cropcamera) en standaardzoomlens 18-105 3.5-5.6 DG.

Ik wil de lens vooral gebruiken om mooie foto's te maken van mijn nog zeer jonge, opgroeiende dochter, zowel binnen (in meer donkere omstandigheden) als buiten, zowel met als zonder omgeving in het frame. Daarnaast soms voor indoor sport (zaalvoetbal).
    Heb zelf één keer de Sigma 70-200 2.8 kunnen uitproberen op een Sinterklaasfeestje (binnen). Dit leverde zeer mooie foto's op, vooral een mooie bokeh. Alleen vond ik de minimale scherpstelafstand van 1.4 meter wel lastig als kinderen dichtbij stonden of kwamen.
    Vraag mij af wat kwalitatief de (grootste) verschillen zijn tussen een Sigma 70-200 2.8 OS en een Tamron 70-200 2.8 VC?
    En is het te overwegen om ivm de minimale scherpstelafstand te kiezen voor een 50-150 2.8 ipv 70-200?

Graag jullie tips en adviezen. Ook andere ideeën zijn welkom!

Re: Sigma 70-200/2.8 APO EX DG OS HSM, 50-150/2.8 APO EX OS of Tamron 70-200/2.8 Di V

Tja, voor foto's binnen is de 70-200 behoorlijk tele, daar maak je wat lastiger foto's mee in de woonkamer zeg maar. Het is een beetje afhankelijk van de grootte van de ruimte. De 70-200 heeft dan wel weer als voordeel de HSM waardoor het scherpstellen sneller en beter is en de lens daardoor veelzijdiger is om te gebruiken, bijv. bij sport.

Welke keuze je ook maakt. Kijk goed of de lens geen focusprobleem heeft, dit komt toch nog wel vaak voor bij Sigma lenzen.

De Tamron variant schijnt overigens kwa beeldkwaliteit beter te presteren als de Sigma 70-200 waar de Sigma een veel snellere focus heeft als de Tamron.

Comment

Re: Sigma 70-200/2.8 APO EX DG OS HSM, 50-150/2.8 APO EX OS of Tamron 70-200/2.8 Di V

Zelf heb ik een sigma 24-70 f2.8 EX, dat vind ik een super lens voor binnen. ik vind 70-200 te lang voor mijne living.
      De 50-150 is een dx lens die je dus, moest je ooit de overstap naar fullframe maken, niet kan blijven gebruiken maar als dat niet de ambitie is zou ik misschien toch daarvoor gaan. 50-150 komt overeen met een 70-200 op een ff en lijkt me dus heel bruikbaar.

Comment

Ik heb de sigma 70-200 en ben er verschrikkelijk content van. Inderdaad voor binnenwerk is ze wat te veel zoom maar voor in een ruime omgeving is ze top! Ook voor sport is ze zeer snel. De autofocus is zelfs een fractie sneller dan het veel duurdere canon equivalent. De optiek tov deze toplens is dan weer net wat minder maar nog steeds top. Ik zal ze alvast niet snel verkopen en kan ze zeker aanraden.
        Canon EOS 7D - Sigma 70-200 f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
          De autofocus is zelfs een fractie sneller dan het veel duurdere canon equivalent.
          Dat is de eerste keer dat iemand beweert dat de Sigma 70-200 f2,8 OS sneller focust dan de Canon 70-200 f2,8 L IS II.
          Mag ik vragen hoe je daar bij komt, of waar je dat gelezen hebt?

Mijn eigen ervaring is dat geen enkele Sigma lens aan de betere "L" lenzen kan als het op autofocussnelheid aankomt.
          Het zou mij daarom verbazen dat de Sigma 70-200 f2,8 OS wel sneller is.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Hallo Yogibear,

Op youtube is er een vergelijk gemaakt door that Nikonguy (Matt Granger) voor de drie verschillende lenzen Nikon ,Tamron en Sigma
            Dit zijn filmpjes met de nodige voorbeelden en pro's en contra's Hier de link van het eerste deel
            You can stay up to date with Matts latest work at https://www.mattgranger.com/ - join the mailing list!Check out the Nikon Expert Setup Guide: https://learn....

Hopelijk ben je er iets mee

Groetjes
            Nikon D7000 - nikon 18-200mm VR I - Nikon Micro 105mm VRII -Nikon 50mmG f1.8 - Nikon 70-200mm f4 - SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Mag ik vragen hoe je daar bij komt, of waar je dat gelezen hebt?
              Dit is gebaseerd op eigen ervaring. Beide lenzen op mijn 7D gezet met focus op oneindig dan focussen en hoewel ik geen labotest heb om het te bewijzen was de sigma in dit geval sneller in focus op het onderwerp. Dit is zoals gezegd dan ook het enige waar ze haar Canon broer kan mee kloppen. Qua optiek en bouw is de canon superieur, maar of dit het prijsverschil kan verantwoorden? Ook hebben de mensen van DigitalRev (dacht ik) op Youtube ook een test gedaan van deze lens en ze kwamen tot dezelfde conclusie.
              Canon EOS 7D - Sigma 70-200 f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Mijn eigen ervaring is dat geen enkele Sigma lens aan de betere "L" lenzen kan als het op autofocussnelheid aankomt.
                Het zou mij daarom verbazen dat de Sigma 70-200 f2,8 OS wel sneller is.
                Ik heb de sigma, ze is vrij snel maar toch iets minder snel en accuraat als de canon. deze gebruik ik soms ook van een collega en voor mij toch genoeg verschil om de upgrade te maken.
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Working...
                X