Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 70d : nieuwe kitlens of oude?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eos 70d : nieuwe kitlens of oude?

Ik sta op punt om eos 70d te kopen. Reden vooral : ik heb enkele canonlenzen, wil filmpjes kunnen opnemen, vooral familieportretten, landschappen, etc. Geen hotshotfotografie : vroeger interesse, maar nu helaas geen tijd voor.

Ik vraag me af ik beter een kitlens 18-135 zou nemen voor de betere videomogelijkheden blijkbaar, of genoegen zou nemen met twee lenzen die ik tot hiertoe met veel plezier gebruik : sigma dc 17-70(1:2,8-4,5) en een allround tamron DiII 18-270 (1/3,5-6,3).

Kan iemand hierin adviseren? Kan ik mijn huidige lenzen gebruiken of moet ik voor de video's toch best zo'n nieuwe lens (stm of usm?)

Thx

Re: Eos 70d : nieuwe kitlens of oude?

De STM lenzen zijn speciaal ontwikkeld voor autofocus tijdens het filmen.
    Andere lenzen maken meer lawaai tijdens het scherpstellen, en het is ook mogelijk dat het scherpstellen niet zo soepel verloopt bij sommige lenzen.
    Dat zou bij die Sigma en Tamron lenzen wel eens zo kunnen zijn (maar ik heb er zelf geen ervaring mee, omdat ik die lenzen zelf nooit gebruikt heb, en ook omdat ik nog geen filmpjes heb gemaakt met een DSLR).

Het probleem is dat die kitlenzen (18-55 mm en 18-135 mm STM) in een kit veel goedkoper zijn dan wanneer je die achteraf apart koopt.
    Als je die er dus niet bij koopt, en je merkt later dat je ze eigenlijk toch nodig hebt, dan zal het meer geld kosten...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

je kan de kitlens er bij nemen an als blijkt dat je ze niet nodig hebt kan je ze nog altijd verkopen zonder dat je veel kwijt bent
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik heb de 70D ook net aangekocht en mijn lenzen werken prima met de video mogelijkheden... als ze al stiller zouden zijn of sneller...
        ik heb momenteel de 24-105 en 70-200 f4 en alles werkt super snel en stil...

mvg Tom
        Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

Comment

Working...
        X