Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 17-85mm f4-5.6 IS USM vervangen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF-S 17-85mm f4-5.6 IS USM vervangen

Ik fotografeer met mijn Canon 40d met daarop nog steeds de meegeleverde kitlens, Canon EF-S 17-85mm f4-5.6 IS USM (die feitelijk nog steeds perfect werkt).
    Ik zou deze kitlens willen vervangen maar weet niet goed waar ik naartoe moet, ik bedoel wel standaardzoom maar weet niet welk type.
    Mijn budget gaat tot max €500 en ik ben niet vies van andere merken dan Canon zoals Sigma, Tamron, Tokina...
    A.u.b. wie geeft mij de beste keuze die ik kan doen?
    Alvast van harte dank
    Groetjes Rob

Re: Canon EF-S 17-85mm f4-5.6 IS USM vervangen

Hoe moeten wij nu jouw van advies voorzien, jij weet:
    1. hoe / wat en waar je fotografeert
    2. in welke range van brandpuntsafstanden de foto's gemaakt zijn
    3. welke vooruitgang je wilt boeken door objectief wissel
    4. wel niet erg vindt van objectief te wisselen i.v.m. toekomstige investering in andere objectieven en evnetueel nieuwe body - crop dan wel full frame -

M.a.w. je zult zelf eerst een analyse moeten doen en objectieven op een rijtje moeten zetten - welke in aanemerking komen - met de pro's en cons. Als je dat hebt kan je schiften, specifiek en gericht onderzoeken welk objectief het resultaat oplevert welke past bij jouw te creeren beeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rob26 Bekijk bericht
      Ik fotografeer met mijn Canon 40d met daarop nog steeds de meegeleverde kitlens, Canon EF-S 17-85mm f4-5.6 IS USM (die feitelijk nog steeds perfect werkt).
      waarom dan veranderen...?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zou ze ook niet vervangen, deze blijft een lens met aangenaam bereik en is geschikt voor heel wat zaken.

M.a.w.koop een lens voor dingen waarvoor deze niet geschikt is en die je toch wil kunnen vastleggen, m.a.w. wat lukt je nu niet en waarvoor je toch geld wil uitgeven. Dit kan een lens zijn, maar ook een statief of flits.

Als het puur is om jezelf verder te ontwikkelen, kan je een 35mm of 50mm prime overwegen die een heel goeie prijs/kwaliteit verhouding hebben en die je ook later steeds kan doorverkopen. Dit zullen zelfs binnen 10j nog goeie lenzen zijn.
        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Working...
        X