Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies lenskeuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies lenskeuze

Graag had ik wat bevindingen en advies gekregen over mijn volgende aankoop.
    Ik beschik reeds over een Nikon D300s en een D800 met volgende objectieven:

17-55 mm, 2.8
    24-70 mm, 2.8
    105 mm Micro 2.8
    70-200mm Vr II, 2.8

In het werk dat ik doe ben ik niet gebonden aan een specifieke tak van fotografie.
    Ik doe vaak reportage, maar maak ook regelmatig portretten, natuur en sport.
    Nu twijfel ik wat de beste aanvulling is op dit 'arsenaal'.

Ik dacht de 14-24mm,2.8 aan te schaffen maar graag had ik toch wat meerdere optie's gehad.
    Dus geef me gerust jullie bevindingen over deze lens of jullie mening over een eventuele andere aankoop.

Thx!

Re: Advies lenskeuze

misschien een 1.4 of 2 converter om het bereik in het telegebied te vergroten maar ergens stopt het natuurlijk tenzij je echt een verzamelaar wordt waarvan het meeste bijna nooit gebruit wordt.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heniuz Bekijk bericht
      Ik doe vaak reportage, maar maak ook regelmatig portretten, natuur en sport.
      Ik zie geen enkele portret lens... een 85mm f1.8/f1.4 of 135mm f2.0 zijn fijne lenzen, mooie bokeh en daardoor zachte achtergrond... En natuurlijk erg scherp.
      In de breedte zou ik als universele breedhoek voor een 16-35mm F4 VR opteren... hier heb je namelijk de mogelijkheid om standaard 77mm filters te gebruiken, wat bij de 14-24mm een ander verhaal is... En de VR is best handig...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik gebruik mijn 105mm 2.8 regelmatig voor portretten en ben daar zeer tevreden van.
        Maar inderdaad de 85mm f1.8/1.4 lijkt me zeker geen onmogelijke piste om te bewandelen..
        Het prijsverschil tussen de 1.4 en 1.8 is wel groot, welke zou je dan aanraden en waarom?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heniuz Bekijk bericht
          Ik gebruik mijn 105mm 2.8 regelmatig voor portretten en ben daar zeer tevreden van.
          Maar inderdaad de 85mm f1.8/1.4 lijkt me zeker geen onmogelijke piste om te bewandelen..
          Het prijsverschil tussen de 1.4 en 1.8 is wel groot, welke zou je dan aanraden en waarom?
          de 85 f1.8 G is erg goed! als je geen f1.4 nodig hebt... dan is het een prima lens... ik heb zelf een f1.4, en gebruik dit ondermeer om in donkere tango zalen dans foto's te kunnen maken, f1.8 zou niet genoeg zijn... want ik zit dikwijls al op ISO1600-3200

voorbeeldje:

D700 85mm ISO1600 F1.4

some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Misschien de 8-16 mm van Sigma.
            Bijzonder fijn lensje, niet te duur, geeft weinig vervorming ( is bij te werken ) en past prima bij je 17-55 , niet ?
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Working...
            X