Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoom extensie voor Nikon 70-200 2.8 VRII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoom extensie voor Nikon 70-200 2.8 VRII

    Hallo,

    Ik zoek een zoom extensie voor Nikon 70-200 2.8 VRII .
    Bij het beverspotten in Leuven, zag ik iemand met dezelfde lens, maar met een extra extensie, tussen body en lens zodat de zoom factor werdt vergroot. X2 als ik me niet vergis.
    Ik vind echter niet terug over welk onderdeel het gaat. Kunnen jullie me helpen?
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee, ook naar de VR toe. Ik veronderstel dat je wel een aantal stops zal verliezen, maar in goed lichtomstandigheden lijkt me dat niet zo erg.

    Ik zou dit eventueel overwegen om ook vogels te kunnen fotograferen.
    Last edited by seerdekens; 6 september 2013, 12:56.

  • #2
    Re: zoom extensie voor Nikon 70-200 2.8 VRII

    Oorspronkelijk geplaatst door seerdekens Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb een zoom extensie voor Nikon 70-200 2.8 VRII .
    Bij het beverspotten in Leuven, zag ik iemand met dezelfde lens, maar met een extra extensie, tussen body en lens zodat de zoom factor werdt vergroot. X2 als ik me niet vergis.
    Ik vind echter niet terug over welk onderdeel het gaat. Kunnen jullie me helpen?
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee, ook naar de VR toe. Ik veronderstel dat je wel een aantal stops zal verliezen, maar in goed lichtomstandigheden lijkt me dat niet zo erg.

    Ik zou dit eventueel overwegen om ook vogels te kunnen fotograferen.
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

    Comment


    • #3
      Re: zoom extensie voor Nikon 70-200 2.8 VRII

      Oorspronkelijk geplaatst door seerdekens Bekijk bericht
      Wat zijn jullie ervaringen hiermee, ook naar de VR toe. Ik veronderstel dat je wel een aantal stops zal verliezen.
      Je hebt drie keuzes bij Nikon, TC-14 II, TC-17 II of TC-20 versie III
      met de TC-14 verlies je één stop aan licht, en met de TC-20 twee stops, de TC-20 schijnt optisch een fameus ding te zijn.

      dus TC-14 is vergrotingsfactor 1,4 enz. een TC-20 maakt van je 70 -200 een 140 - 400mm

      Comment


      • #4
        Re: zoom extensie voor Nikon 70-200 2.8 VRII

        Bedankt!
        Weer een streepje op het vervanglijstje. 't Zal kiezen worden ;-)
        Maar als het tussen één van deze teleconvertors zou zijn, dan ga ik voor de TC-20 versie III .

        Comment


        • #5
          Re: zoom extensie voor Nikon 70-200 2.8 VRII

          Weet wel dat je best nog een stop afstopt om goed resultaat te bekomen met een TC. Op F/5.6 vind ik de 2x TC redelijk soft icm de 70-200, maar op f/8 is deze zeer scherp. (body is wel een D800e, welke hoge eisen stelt aan je lenzen)

          Comment


          • #6
            Re: zoom extensie voor Nikon 70-200 2.8 VRII

            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Weet wel dat je best nog een stop afstopt om goed resultaat te bekomen met een TC. Op F/5.6 vind ik de 2x TC redelijk soft icm de 70-200, maar op f/8 is deze zeer scherp. (body is wel een D800e, welke hoge eisen stelt aan je lenzen)
            Afstoppen helpt meestal zeer goed. Met mn 5DIII + 70-200 2.8 IS II + TC2.0III weliswaar op canon natuurlijk is er merkbaar verschil vanaf f/6.3 ipv volledig open op f/5.6.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #7
              Re: zoom extensie voor Nikon 70-200 2.8 VRII

              voorbeeldje met de 70-200 VR I + TC2.0 III op een D90

              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #8
                Re: zoom extensie voor Nikon 70-200 2.8 VRII

                Foto gisteren avond genomen met de 70-200 VR I + TC2.0 III op een D300 op f5,6

                What you see is what you get

                Comment


                • #9
                  Re: zoom extensie voor Nikon 70-200 2.8 VRII

                  Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                  Foto gisteren avond genomen met de 70-200 VR I + TC2.0 III op een D300 op f5,6

                  http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ee-467854.html
                  Qua IQ valt dit nog mee, al is geen scherpte waarmee ik zou durven werken (al kan dit ook liggen aan de compressie en de zeer beperkende 900px).
                  Op f/6.3 en 7.1 zou je een nog beter resultaat bekomen.

                  Comment

                  Working...
                  X