Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ef 40mm f/2.8 stm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon ef 40mm f/2.8 stm

Ik zoek voor mijn vrouw een lens om af en toe wat portretfoto's te maken.
    Deze lens zou moeten dienen voor een Canon 7D.
    Iemand ervaring met deze lens?
    Of zijn er andere alternatieven van Canon die betaalbaar zijn?
    Alvast bedankt

Re: Canon ef 40mm f/2.8 stm

Voor portretten zou ik eerder voor de 85mm 1.8 kiezen.
    (ofwel 50mm 1.4)

Comment

Ik heb die aangekocht als speellensje voor mijn 7D. Vooral voor de (weinige) keren dat ik ermee film.
      Een 40 mm op canoncrop komt overeen met een 62 mm op full. Is dus niet echt een portretlens.

Voordeel: goedkoop, klein, licht, AF vlot instelbaar, en je kunt er nog goede foto's mee maken ook. Heb hem een beetje allround getest en was ondanks enkele kleine tekortkomingen zeker zijn aankoopsom waard!

Maar voor een klein beetje meer kun je inderdaad de 85 1.8 of de 50 1.4 kopen die als portretlens veel meer geschikt zijn op de 7D.

40 mm pancake is goed als je denkt om te gaan filmen of als je naast je telezoom nog een standaardobjectief mee wil. Past perfekt in een jaszak...
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Heb deze lens ooit 2de hands gekocht.
        Ik gebruik ze te weinig, omwille van de overlapping met een 35 en een 50mm.(die ik meer gebruik op FF.)
        Deze lens heeft toch een paar voordelen, ze is klein en de kwaliteit van de beelden moet niet onderdoen voor menig L objectief van canon.
        Deze lens is wat betreft brandpunt nog vis nog vlees zowel op FF. als op crop. (persoonlijke indruk).
        MVG. Hugo

Comment

Working...
        X