Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

micro four thirds

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• micro four thirds

Heeft er al iemand ervaring met de olympus 45mm 1.8 , ik ga die morgen halen

Re: micro four thirds

heel veel denk, haast iedereen die een M4/3 camera heeft met name de OM-D eigenaren hebben dit lensje erbij aangeschaft, ikke ook, erg fijn lensje, scherp, mooie bokuh en klein, erg klein, zeke als je de spiegelreflexlenzen zoals de Nikons en Canons gewend bent.
    Je moet jezlef soms wel dwingen om dit lensje te gebruiken, kan soms een lastig brandpunt zijn, maar niet bij portretten natuurlijk.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

ik heb de 14-42mm maar het ouder model met metalen bayonet en ED glas ook heel goed ik gebruik er de K1 bij, is gebruiksmakkelijker dan de KM1 die ik ook heb , waar je al in het menu moet duiken om de wb en de iso bij te stellen , alleen jammer dat hij zo traag is maar denk er aan om de K3 aan te schaffen

Comment

Ik heb de OM-D met 45mm 1.8 lens en ben zeer tevreden. Hele goede resultaten bij F1.8 en perfect vanaf F2.8. Zeker het geld waard. Stelt snel scherp en zeer accuraat. Veel plezier met je aanschaf.
        "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Haast even goed als de 75 1.8 maar gewoon ander brandpunt.
          Plastic maar toch heel goed afgewerkt met preciese vloeiende AF ring.
          Metalen vatting.
          Perfect bruikbaar op 1.8.
          De rest is hier al gezegd. Niks aan toe te voegen. Gewoonweg zeer zeer goede lens.
          Must-have !
          Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

ik heb die nu zaterdag gehaald , bij kamera express, er was daar een soort marktje voor de winkel, nieuw en tweedehands , als ik binnen kwam nr getrokken, had 55 en ze waren bezig aan 22, was wel ff bezig, gelukkig kon ik nog beetje op dat marktje lopen. Maar daar komt er zo wat volk over de vloer en bestellen met 8 man , maar toch mooi objectiefje , en prachtige resultaten.Mijn volgende aankoop is de Pen E P3, Olympus claimt dat dit nieuwe af-systeem sneller scherpstelt dan de eigen E-5, een professionele dslr met inderdaad een zeer snelle autofocus. Dat zou een bijzondere prestatie zijn: de fasedetectie-af van dslr's is tot op heden de snelste focustechnologie. Het oled-scherm is verder aanraakgevoelig. Olympus gebruikt voor de E-P3 een capacitief touchscreen. In vergelijking met de resistieve schermen van bijvoorbeeld Panasonics Lumix G-toestellen is dit echt een verademing. De camera reageert vloeiend op aanrakingen, terwijl het afdrukken via het touchscreen zo mogelijk nog sneller gaat dan met de fysieke ontspanknop. ook heeft de E-P3 een lichtgevoeligheid van iso 12.800,
            Last edited by koen1950; 2 september 2013, 10:03.

Comment

Heu Koen... ben je zeker dat dit Kamera Exspress is in Antwerpen ? Ik kan mij niet herinneren dat je daar een bonnetje moet trekken en dat ze daar met 8 man staan voor verkoop.
              Bij Konijnenberg is dit wel het geval. Maar ik kan mis zijn natuurlijk.

Wat betreft de EP3 .... met alle respect voor jou maar ik denk dat je toch wel veel gemist hebt in het M43 wereldje en jouw aankondiging is toch al een beetje oud nieuws.

De EP3 is één van de oudere modellen van Olympus en alhoewel de bediening beter is met zijn royale knoppen en goed LCD touchscreen, is dit een generatie die op hetzelfde niveau zit kwa beeldkwaliteit en AF als de oudere EPM1, EPL3. (wel iets betere iso vanwege processor)
              Ook de E-5 is al heel geruime tijd op de markt en is in digitale cameranormen stokoud (maar nog altijd een goede camera)

De Ep3 mag dan wel snel scherpstellen, de E-5 blijft nog altijd superieur in AF voor bewegende beelden dankzij de PDAF.
              Iso 12800 stelt ook al weinig voor voor deze camera en is zo goed als onbruikbaar tenzij je u foto's op je GSM wil bekijken.
              Zelfs iso 12800 is al vrij hoog voor de nieuwere generatie modellen en die presteren al voortreffelijk. (EPM2, EPL5, OMD-EM5, EP5)

Ik heb zelf de OMD en de EPL3 dus ik kan goed vergelijken.
              De laatste generatie Olympus camera's blinken uit in AF speed, high iso en DR.

Er is een nieuwe OMD EM1 op komst met CDAF/PDAF sensor.
              Deze camera zal compatible zijn met alle Olympus M43 en 43 objectieven met behoud van snelle AF voor deze laatste (hoop ik)
              Maar het prijskaartje zal navenant zijn.
              Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

nee is niet in antwerpen maar in holland in capellen aan den ijssel ,ik moest die dag toch in noord holland zijn ,en trouwen in antwerpen hadden ze die lens 45mm 1.8 niet binnen , ik ben wel nieuw in dat gerne van camera's ,ben een nikon liefhebber D300, maar vind het leuke camera's ik heb ook de PM1 maar ik werk liever met de P1 om dat je alle instellingen makkelijker vind , bij de KM1 moet je ver zoeken , nu dat het geen nieuwe camera is kan je zien omdat er al een P5 is, maar die vind ik dan weer te duur , een een PL is ook zo klein als de PM en waarschijnlijk ook zonder PASM knop , ik zoek eerder een cameraatje die makkelijk werkt en waar de instellingen logisch afgebeeld staan gelijk een spiegelreflex, de P3 heeft ook een ingebouwde flitser , ik zie nu dat de PL5 ook dat instel wieltje heeft kost wel 549 en de P3 399, je moet ergens een lijn trekken, maar misschien ga ik wel voor de P5 speciale uitvoering, ik vind ze zo mooi

Uploaded with ImageShack.us
                olympus pen E P5
                Last edited by koen1950; 3 september 2013, 11:16.

Comment

Ok in Nederland.. dat maakt alles duidelijk.

Epl 3/5 heeft PASM knop maar een EP3 ligt beter in de hand.
                  Ik heb de EPL3 als Back-up, zeer leuk toestel en voor 199 euro met Flitser een koopje.

De EP5 is een zeer knap en mooi afgewerkt toestel en is nu de laatste toegevoegde camera van Olympus na de OMD.
                  De EP5 is de beste Olympus systeemcamera maar niet voor lang want de EM1 is in aantocht.

Mijn ogen staan nu gericht op die nieuwe OMD EM1 .. benieuwd wat dat gaat worden.

Comment

Maar ja die race gaat als maar door en we moeten nog blijven genieten van fotografie ook he , ik heb met mijn P1 al mooie foto's gemaakt, waar een dslr van staat te blozen

Comment

Working...
                    X