Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Four Thirds

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Four Thirds

ik heb een olympus Pen E P1 en een E PM1
    de P1 heeft een objectief 14-42mm 1:3.5-5.6 ED volgens photozone is dat een Four Thirds objectief .
    maar het objectief van de PM1 staat dan weer bij de micro Four Thirds in photozone en dat is 14-42mm 3.5-5.6 II R, ik heb hier nog gelezen dat je de four thirds niet kan gebruiken op de micro four thirds,en omgekeerd, bij mijn passen ze wel op elkaar, de four thirds heeft wel een metalen bayonet en mini een kunstof
    Last edited by koen1950; 29 augustus 2013, 07:25.

Re: Four Thirds

kan eigenlijk niet beide Pen toestellen hebben een M4/3 vatting, weet je zeker dat er geen adapter op zit ?
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Photozone is fout. Pen P1 is micro 4/3
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

ja maar het gaat om die objectieven zijn twee verschillende en die staan wel in verschillende lijsten het ED objectief in de lijst van de Four thirds , dat is ook dikker en heeft een filtermaat van 40.5 en het II R MSC filtermaat 37 in de lijst van micro four toestellen komen niet ter sprake
        ik heb gebeld met kamera express en daar beweren ze dat het ED objectief geen micro four is maar wel een Four Thirds , maar dat is wel standaard bij de P1 geleverd
        Last edited by koen1950; 29 augustus 2013, 11:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
          ja maar het gaat om die objectieven zijn twee verschillende en die staan wel in verschillende lijsten het ED objectief in de lijst van de Four thirds , dat is ook dikker en heeft een filtermaat van 40.5 en het II R MSC filtermaat 37 in de lijst van micro four toestellen komen niet ter sprake
          ??? vreemd want die lens is voor Four Thirds camera's ontwikkeld en zou filtermaat 58mm moeten hebben.
          http://www.olympus.be/site/nl/archiv...13556_main.pdf

De andere staat vermeld voor het micro four thirds formaat met inderdaad een filtermaat van 37mm. (die hebben we zelf ook).
          Blijkbaar zijn er nog, en ben je ook niet de enige die zich vragen stelt.
          http://www.dpreview.com/forums/thread/3276340

Comment

maar ze werkt er prima op hier een bv

Uploaded with ImageShack.us
            deze lens is het : filtermaat 40,5

Uploaded with ImageShack.us
            Last edited by koen1950; 29 augustus 2013, 16:26.

Comment

Working...
            X