Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ratel in Nikkor af-s vr zoom 70-300mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ratel in Nikkor af-s vr zoom 70-300mm

ben gisteren als leek een nikkor af-s vr zoom 70-300mm gaan bekijken samen met vrienden.

toen we de lens vastnamen hoorde je binnenin iets los liggen, klonk als een mini vijsje, stukje plastiek, enfin iets kleins.

vonden we al meteen niet goed klinken, de lens toch maar even getest op enkele standen.

de af en vr leken probleemloos te werken.

maar had besloten de lens toch maar niet mee te nemen, aangezien mijn kennis van dslr nog maar 1% is

dit zou mijn eerste aankoop geweest ;-)

wat ik dus zou willen weten is, wat zou er eventueel los kunnen zitten, en wat zou dit kosten om te herstellen?
    en moet het uberhaupt hersteld worden?

wat zouden jullie doen, nog wat van de prijs proberen krijgen omwille van de ratel en het risico nemen?

grtz
    leo

Re: ratel in Nikkor af-s vr zoom 70-300mm

Op de site van procirep heb je tabellen met herstellings kosten. Dan heb je al een indicatie.
    Volgens mij heb je de goede beslissing genomen, stel je voor dat het een vijsje is en ergens tussen geraakt met nog meer schade....
    Dit zijn vrij goede lenzen die ,zeker als je ze tweedehands koopt, je met weinig verlies verder verkoopt als je ze moe bent of wil upgraden.
    Herstellingskosten zullen nooit weinig zijn en haal je er nooit meer uit, of de verkoper moet al veel van zijn prijs doen ,en dan nog...
    D800 en een goed glasservies

Comment

deze lens koop je gemakkelijk 2de hands aan een 280 à 320 euro. Ik zou zeker geen lens kopen waar kosten aan zijn. Het is sop is de kool niet waard vind ik. Ik heb misschien zelf binnen een week zo een lens te koop in prima staat. Hangt ervan af of ik doorga met de aankoop van de lens waar ik nu op sta....
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Koop toch maar geen lens waar een probleem mee is.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

bedankt voor de reacties, inderdaad lenzen genoeg te vinden.

heb wel reeds bericht van de verkoper dat de lens in nazicht is.

stel nu dat ze 'hersteld' is

komt daar dan normaal een soort van fiche bij waarop staat dat ze 100% in orde is, en wat er aan mankeerde?

kan ik eventueel nog zien wat ik doe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door racerke600 Bekijk bericht
            bedankt voor de reacties, inderdaad lenzen genoeg te vinden.

heb wel reeds bericht van de verkoper dat de lens in nazicht is.

stel nu dat ze 'hersteld' is

komt daar dan normaal een soort van fiche bij waarop staat dat ze 100% in orde is, en wat er aan mankeerde?

kan ik eventueel nog zien wat ik doe
            Indien dit bij Procirep is, is dat zo.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
            X