Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-70mm F2.8 II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 24-70mm F2.8 II

Is de tweede versie van deze lens dan echt zoveel beter dan de eerste want er komen toch zoveel 'oude' exemplaren te koop de laatste tijd.
    Ik ben van plan mijn Canon 24-105 mm weg te doen om dan de Canon 24-70 mm F 2.8 aan te schaffen maar twijfel tussen de twee versies vanwege het toch wel serieus prijsverschil.
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Re: Canon 24-70mm F2.8 II

Mijn broer heeft zowel de nieuwste Tamron 24/70 als de Canon II versie op zijn 5D III en op zijn backup toestel 60D. Zijn vriend heeft de 'oude' versie van de canon 24-70 op een 1D III .

Heeft samen met die vriend de objectieven getest in een studio in diverse omstandigheden.

Resultaat: De nieuwe Tamron deed het iets beter dan de oude 24-70, maar de canon II versie stak er in moeilijke omstandigheden toch nog een behoorlijk stuk boven, en dit op de drie toestellen...

Maar of dat het prijsverschil rechtvaardigd? Hangt ervan af hoe extreem je wil gaan
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Ik heb de 24-105mm op een 6d vervangen door de 24-70mm II. Een serieuze verbetering, qua scherpte en brillance. Je hebt dan wel geen IS meer. Ik trek zelden met langere sluitertijden (veel spelende kleinkinderen) en heb de is nog niet gemist. Ook ik vond het zeer veel geld, maar nog geen seconde spijt gehad. Van de tamron was ik een beetje bang.

Comment

De nieuwe is inderdaad zoveel beter dan de oude, het is ongeveer hetzelfde verschil tussen de 70-200 f2,8 L IS versie I en II.
        Vooral met het diafragma ver open is de nieuwe veel beter geworden.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

de tamron is optisch idd best goed enkel de focus is nogal traag.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            De nieuwe is inderdaad zoveel beter dan de oude, het is ongeveer hetzelfde verschil tussen de 70-200 f2,8 L IS versie I en II.
            Vooral met het diafragma ver open is de nieuwe veel beter geworden.
            Als dat echt het geval is dan weet ik al wat ik ga doen want de 70-200 mm F2.8 II heb ik en die doe ik nooit meer weg.

Comment

Bedankt iedereen voor de hulp

Ik ga voor de Canon 24-70 versie II gaan.

Grts.

Ronald

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                Als dat echt het geval is dan weet ik al wat ik ga doen want de 70-200 mm F2.8 II heb ik en die doe ik nooit meer weg.
                Tot de 70-200 mm f2.8 III uikomt
                Groetjes Steco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                  Nog scherper, dat kan niet (het zal toch zeker niet veel zijn, want ik zag op f2,8 eigenlijk geen verschil tussen de nieuwe 70-200 en de 135mm f2L, die toch zo een beetje als referentie geldt als het op scherpte aankomt).
                  BD0338BE

Comment

Beste Bart,

Er is en komt altijd beter en dit zal altijd zo blijven. Toen ik mijn lenzen aankocht waren dat ook DE toplenzen(allemaal 1 ste versie). Als ik de forums mag geloven heb ik nu blijkbaar "brol" in mijn handen. Uiteraard zou ik ook graag die scherpere exemplaren hebben maar mijn geldbeugel is daar niet mee akkoord.
                    Groetjes Steco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                      Tja, daar heb je natuurlijk wel een punt.

Maar dan gaan ze bij Canon toch wel heel straf uit de hoek moeten komen want de versie II is echt wel een pareltje.

Ik heb er zelfs ,zoals wel meer mensen hier op het forum, mijn geliefde Canon 135mm F2 voor weg gedaan omdat die maar in de kast bleef liggen na de aankoop van de 70-200 mm en dat wil al wat zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Nog scherper, dat kan niet (het zal toch zeker niet veel zijn, want ik zag op f2,8 eigenlijk geen verschil tussen de nieuwe 70-200 en de 135mm f2L, die toch zo een beetje als referentie geldt als het op scherpte aankomt).
                        Vergelijkende zelftestjes zeggen niets omdat altijd een vooroordeel invloed uitoefend.
                        Als men wil vergelijken dan zouden de testen door een ander gedaan moeten worden en de beoordelingen door mensen die niet weten met welke objectieven de foto's gemaakt zijn.
                        Testen van gebruiksgemak of snelheid van de AF die kunnen moeilijk blind gedaan worden.

Comment

t Is het manneke (of vrouwke) dat de foto's maakt, niet het toestel, noch de lens.

De meesten drukken hun foto's toch niet af op A4 of groter, t blijft op hun pc staan.

Je kan elk jaar iets bijkopen, maar t is n dure hobby en de meeste mensen hebben nog andere kosten. En moeder de vrouw moet akkoord zijn :-).
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            Vergelijkende zelftestjes zeggen niets omdat altijd een vooroordeel invloed uitoefend.
                            Als men wil vergelijken dan zouden de testen door een ander gedaan moeten worden en de beoordelingen door mensen die niet weten met welke objectieven de foto's gemaakt zijn.
                            Testen van gebruiksgemak of snelheid van de AF die kunnen moeilijk blind gedaan worden.
                            De foto's zien er gewoon veel scherper uit met de nieuwe 24-70 en de 70-200, om dat te zien heb ik helemaal geen speciale testopstelling nodig.
                            Die lenzen zijn scherp op f2,8 waar de foto's die gemaakt waren met de oudere versies er eerder soft uitzagen met het diafragma helemaal open.

De tijd dat je een hele koffer primes moest meesleuren als je scherpe foto's wou maken is nu wel definitief voorbij.
                            Alleen als er nog teveel scherptediepte is op f2,8 heb je nog een prime nodig, voor de rest zijn de nieuwe zoomlenzen even goed als de primes.
                            Er werd altijd gezegd dat het niet mogelijk was om echt scherpe zoomlenzen te maken, maar tegenwoordig kunnen ze dat wel.
                            Daardoor zullen ze in de toekomst waarschijnlijk wel minder primes verkopen...

(Zelfs het EF-S 18-55 IS STM kitlensje is heel erg goed, volgens mij zal je op een crop camera niet echt een verbetering zien als je dat kitlensje vervangt door een 17-40 f4 L.)
                            BD0338BE

Comment

Hierbij toch een vraagje aan de gebruikers van de nieuwe 24_70 IK heb er niet zo'n goed gevoel bij wat betreft de soepelheid van de zoomring. Alle andere lenzen lopen als boter, niets stroef maar deze loopt anders en voelt veel stroever aan...Had ze professioneel nodig en er was maar eentje meer die achter glas stond bij Art en Craft.Vlug laten in de doos stoppen en mee om de volgende dag reeds te gebruiken in het buitenland.(actie cashback) Vond het direct storend en was dat niet gewoon van mijn andere Canon lenzen (70_200i en II-24_105_16_35.....°Wat zijn jullie bevindingen? Fototgrafisch,scherpte...geen probleem,mar toch zit het me niet lekker.

Comment

Working...
                              X