Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-70mm F2.8 II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 24-70mm F2.8 II

Oorspronkelijk geplaatst door jovdt Bekijk bericht
    Hierbij toch een vraagje aan de gebruikers van de nieuwe 24_70 IK heb er niet zo'n goed gevoel bij wat betreft de soepelheid van de zoomring. Alle andere lenzen lopen als boter, niets stroef maar deze loopt anders en voelt veel stroever aan...Had ze professioneel nodig en er was maar eentje meer die achter glas stond bij Art en Craft.Vlug laten in de doos stoppen en mee om de volgende dag reeds te gebruiken in het buitenland.(actie cashback) Vond het direct storend en was dat niet gewoon van mijn andere Canon lenzen (70_200i en II-24_105_16_35.....°Wat zijn jullie bevindingen? Fototgrafisch,scherpte...geen probleem,mar toch zit het me niet lekker.
    Wel, dit was ook het eerste wat mij opviel toen ik deze lens uitprobeerde. Die stroefheid van de zoomring. Zeker in vergelijking met de andere lenzen. Heb hem ook net voor het eind van de cashback-actie gekocht. Misschien was het wel hun 'overschot' die ze nog vlug kwijt wilden? ik zou het niet weten.

Het enige voordeel is dat de lens bij het dragen niet zo vlug uit zal zakken maar voor dit geld mocht het wel wat soepeler. Gelukkig draait de scherpstelring wel soepel en is de optische kwaliteit excellent. Anders hadden ze hem van mij teruggekregen. Nu is het even wennen.

Misschien zijn er wel soepele exemplaren en zijn dit de uitzonderingen.

Comment

En de andere gebruikers van de 24-70 II ? Loopt het bij jullie soepel of is het ook anders dan bij de doorsnee Canon lenzen?

Comment

De zoomring van de 24-70 draait hier soepel, maar wel iets zwaarder dan die van bijvoorbeeld de 16-35.
        Om die lens spatwaterdicht te maken zullen de toleranties tussen de verschillende "buizen" erg klein moeten zijn, en er moet ook nog ergens wat materiaal tussen zitten om af te dichten.
        Dan denk ik dat het normaal is dat de zoomring van die lens wat zwaarder draait.
        Ik weet niet meer juist hoe die aanvoelde toen de lens nieuw was, best mogelijk dat die ondertussen al wat lichter draait dan toen die net uit de verpakking kwam.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ik ben zojuist eens gaan proberen. Hier draait ze inderdaad een beetje stroever, maar het was me nog niet opgevallen, zeker niet storend. Ik had wel een gevoel dat het een "stevige" lens was. Het is mijn enige lens die langer wordt bij het zoomen. Ik kan dus niet vergelijken met andere lenzen.

Comment

Bedankt voor de reacties...zal wel loslopen die handel.

Comment

Mijne versie 2 draait ook iets stroever dan versie 1.
              Canon 5d3, 70-200 mm f2.8 II, 24-70mm f2.8 II, 50mm f1.4

Comment

Working...
              X