Hallo,
Na veel zoeken, lezen, denken, twijfelen, ben ik er uit. Ik ga een Nikon D3200 kopen.
Tis voor de prijs die je betaald natuurlijk verre van de allerbeste camera, maar ik ben een absolute beginner en wil gewoon iets anders dan die point en shoot camera's.
Ik wil zelf met instellingen kunnen spelen enzo.
Ik heb nu echter de keuze tussen verschillende lenzen die men hierbij aanbiedt (Qua kit lenzen dan) maar ik kan ook voor de body kiezen en een aparte lens kiezen.
Volgende kits zijn er
*18-55 VR (409 euro)
*18-105 VR (529 euro)
*18-55 VR + 55-200 VR (589 euro)
BODY alleen: € 369,00
Of ik kan ook zelf een lens kiezen
Wat wil ik gaan doen
*Basic nacht shots (om te beginnen dus foto's van verlichte gebouwen en plaatsen enzo)
*Landschaps en natuur fotografie
*Foto's maken bij avond vanop een varende boot
*standaard kiekjes
Later wil ik ook graag wel wat close up's nemen, of zelfs wat macro foto's nemen. Maar het lijkt me best om eerst al maar een tijd goed te oefenen tot ik de belangrijkste zaken onder de knie heb.
Gegeven wat ik er mee wil doen, wat zouden jullie van lenzen kiezen?
Mijn totaal budget is om en bij de € 600, body + lens(en)
Als dit nu 50 euro hoger is, dan is dat uiteraard ook nog ok.
Maar het blijft wel een eerste ervaring met een D-SLR.
Ik zal ook gebruik maken van een statief voor de nacht foto's
Als ik zelf lenzen zou kopen, dan zou ik ondanks de kwaliteit niet direct voor de Nikkor lenzen gaan, gezien deze toch wel prijzig zijn.
Ik heb hier al veel gelezen, veel advies gezien, maar natuurlijk, elke situatie is specifiek.
Als ik merk dat dit mijn ding is, zou ik naar de toekomst wel kwalitatievere lenzen willen kopen, bv met een grotere apertuur, maar om te beginnen lijkt me dat niet echt nodig.
Jullie advies is zeer gewaardeerd!
Alvast bedankt,
Na veel zoeken, lezen, denken, twijfelen, ben ik er uit. Ik ga een Nikon D3200 kopen.
Tis voor de prijs die je betaald natuurlijk verre van de allerbeste camera, maar ik ben een absolute beginner en wil gewoon iets anders dan die point en shoot camera's.
Ik wil zelf met instellingen kunnen spelen enzo.
Ik heb nu echter de keuze tussen verschillende lenzen die men hierbij aanbiedt (Qua kit lenzen dan) maar ik kan ook voor de body kiezen en een aparte lens kiezen.
Volgende kits zijn er
*18-55 VR (409 euro)
*18-105 VR (529 euro)
*18-55 VR + 55-200 VR (589 euro)
BODY alleen: € 369,00
Of ik kan ook zelf een lens kiezen
Wat wil ik gaan doen
*Basic nacht shots (om te beginnen dus foto's van verlichte gebouwen en plaatsen enzo)
*Landschaps en natuur fotografie
*Foto's maken bij avond vanop een varende boot
*standaard kiekjes
Later wil ik ook graag wel wat close up's nemen, of zelfs wat macro foto's nemen. Maar het lijkt me best om eerst al maar een tijd goed te oefenen tot ik de belangrijkste zaken onder de knie heb.
Gegeven wat ik er mee wil doen, wat zouden jullie van lenzen kiezen?
Mijn totaal budget is om en bij de € 600, body + lens(en)
Als dit nu 50 euro hoger is, dan is dat uiteraard ook nog ok.
Maar het blijft wel een eerste ervaring met een D-SLR.
Ik zal ook gebruik maken van een statief voor de nacht foto's
Als ik zelf lenzen zou kopen, dan zou ik ondanks de kwaliteit niet direct voor de Nikkor lenzen gaan, gezien deze toch wel prijzig zijn.
Ik heb hier al veel gelezen, veel advies gezien, maar natuurlijk, elke situatie is specifiek.
Als ik merk dat dit mijn ding is, zou ik naar de toekomst wel kwalitatievere lenzen willen kopen, bv met een grotere apertuur, maar om te beginnen lijkt me dat niet echt nodig.
Jullie advies is zeer gewaardeerd!
Alvast bedankt,
Comment