Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensrentals Repair Data: 2012-2013

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lensrentals Repair Data: 2012-2013

Zéér interessant : Data van lensrentals over de defecten/herstellingen van hun verhuurde objectieven van juli 2012-juli 2013 :

http://www.lensrentals.com/blog/2013...data-2012-2013

Lensrentals: "This list is not a comment about how good a lens is. It’s simply data about how often it breaks under harsh conditions."
    Mvg, Tin_tin
    Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Re: Lensrentals Repair Data: 2012-2013

Ik ben vooral verschoten van de onbetrouwbaarheid van de Samyang lenzen. Je zou verwachten dat vaste lenzen zonder autofocus motor superbetrouwbaar zijn. Blijkbaar is hun lage prijs helaas deels te verklaren door de te goedkope constructie van de objectieven.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Heb je hier data over, vind dit niet direct terug in het artikel??
      Mvg, Tin_tin
      Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
        Heb je hier data over, vind dit niet direct terug in het artikel??
        Staat gewoon in de tabel onder paragraaf over "lenses with high failure rates"...je moet alles lezen é

Comment

'k heb hem : rokinon = samyang
          Mvg, Tin_tin

Comment

how often it breaks under harsh conditions.
            Vergeet niet dat die huurlenzen een zwaarder leven hebben dan de meeste lenzen bij hun eigenaar.

Comment

lol de frequentie van verhuur staat er ook niet bij.
              een 70-200 f2.8 zal veelvuldig verhuurd worden en dus ook rapper defecten vertonen.
              andere lenzen gaan da weer minder verhuurt worden en minder snel defecten vertonen.

en zoals eerder gesteld deze lenzen hebben dan ook een zware tijd in de huurperiode.
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                lol de frequentie van verhuur staat er ook niet bij.
                een 70-200 f2.8 zal veelvuldig verhuurd worden en dus ook rapper defecten vertonen.
                andere lenzen gaan da weer minder verhuurt worden en minder snel defecten vertonen.

en zoals eerder gesteld deze lenzen hebben dan ook een zware tijd in de huurperiode.
                Daarom: "We present our data as the number of rental weeks per failure. That levels the playing field since nothing (as best we can tell) stops working while sitting on a shelf."

Comment

That levels the playing field since nothing (as best we can tell) stops working while sitting on a shelf.
                  De Fuji 100/3.5 voor de G690BL die ik onlangs binnenkreeg werkt toch niet meer omdat die jaren zonder gebruik in het stof gelegen heeft. Sluiter is aan onderhoud toe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    De Fuji 100/3.5 voor de G690BL die ik onlangs binnenkreeg werkt toch niet meer omdat die jaren zonder gebruik in het stof gelegen heeft. Sluiter is aan onderhoud toe.
                    'k Vermoed (hoop) dat voor Lensrentals "sitting on a shelf" niet gelijk is aan jaren in het stof op het schap staan alvorens ze eens verhuurd raken.

Comment

Leuk artikel om te lezen. In de praktijk vind ik een groot nadeel van lenzen van merken zoals Tokina en Sigma dat je eigenlijk maar heel moeilijk een reparatie kunt laten uitvoeren. Voor Canon (Nikon weet ik niet) zijn er gewoon repair centra en is een reparatie ook veel sneller. Ik had een sigma lens met een focusprobleem maar zie die maar eens ergens te laten calibreren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                        'k Vermoed (hoop) dat voor Lensrentals "sitting on a shelf" niet gelijk is aan jaren in het stof op het schap staan alvorens ze eens verhuurd raken.
                        In het artikel geven ze aan dat de gemiddelde lens nog geen jaar oud is en dat geen enkele lens ouder is dan 2 jaar. Pure ouderdomsproblemen zoals olie die harder wordt of rubber dichtingen die verduren zijn dus niet opgenomen in de data.
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
                        X